onsdag 11 december 2019

2019-12-11 Onsdag

Hejsan .. 
I går blev det inte som jag tänkte mig
Ingen tandläkare .. ingen klippning
Kallt och snöat lite 
och min FIBRO och jag var rejält osams på morgonen
Ringa återbud bara 2 timmar före .. Aldrig gjort det så sent förut
MEN jag klarade bara inte av att gå
SOV 
OK fel dag det var i måndags
I går var det städning
den sov jag över liksom  .. sov bort måndagen också  även tisdagen
VISSA dagar är bara så fel
I dag lite piggare
Fixade pannkaka med havregryn .. den är toppengod
Så har jag packat 5 små påsar med kattmöss 
JULKLAPPAR .. det istället för julkort
Så detta kort ligger i kuvertet istället för att åka själv
Fick mina två första julkort för i år i dag så då åkte postpåsen fram
OCH hänger i hallen

Några av dom som ska iväg .. kanske i morgon
Blev inte bra kort .. men tomten är på plats om än med en del bekymmer
Har en sån där sladd med hållare  som man ofta har till en julstjärna
Och skulle byta hållaren men .. tänkte fel .. skruvade ihop
HÖRA om .. måste ha in sladden först i en stjärna-hålet
Där bak .. sedan skruva ihop .. klippte av kabeln som var flera meter
Behövde ju bara en meter med tog lite extra .. ifall den ska ha annan plats nån gång
Där är dom  förra året
Varför krångla med kablar mm
JO vi fick ju all el och alla kontakter bytta  här i somras
OCH vara JORDAT ..  Det passar ju inte
Den där smala Europa-kontakten går .. men  den andra passade inte
JA ja .. fick till det till sist .. när jag tänkte till
KLANTIGT  kan det vara ibland
Så jag som inte är så lång räcker inte ner till golvet på nya toan
Hade barnpallen som är där vid duschdörren 
MEN för liten .. lite för hög
Så jag har testat lite olika .. först samma platta med en kraftig skokartong under
JO det blev lagom bra .. men kartongen höll inte när jag trampade lite snett
Så nu sågade jag några brädor och la på varandra
NU är det ok .. så en lite dörrmatta som jag fick klippa lite på två sidor
DET är en hylla efter ett skrivbord Så det ska väl hålla skapligt 
tills jag får nån som kan göra en bra trall åt mig
JA JA denna renovering är både på gott och ont

OCH nu då .. INGEN tv 4 och jag får inte till det på  datorn
Ska försöka igen
TV4 PLAY

Ja ja .. finns andra kanaler men mina är mest på fyran
JA ja dom som bestämmer och jag som har Com Hem
OCH att sitta vid datorn är inte bra för min kropp 
SÅ JAG HOPPAS dom löser detta snarast

JA det får räcka för i dag

Den är på plats
HA det go vänner
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar