torsdag 5 december 2019

2019-12-05 torsdag

Banka banka och mera bankande i flera dagar nu 
I går var dom hos mig 
då fick jag veta vad allt bankande var för något
JO dom håller på att rätta till nåt fel 
Värmerören som går från golv till tak
Ja ha .. vad  eller varför
Nåt med rören .. tror det saknas nån isolering
för nåt svart plaströr har dom satt runt ..
Och då har dom fått skära en skåra i plaströret
FÖR dom kan ju inte ta isär röret till värmen
JA JA .. varför tänkte dom inte till när det gjordes
KLANT-FEL i mitt tycke AV STORA MÅTT
Där håller han på
Att mejsla bort golvcement i ett litet runt hål runt ett rör   inte det lättaste
Det skulle ta en ½-timme .. tog hela dagen i går
Det på golvet gick fortare i dag 
dom kom lite före 8  i dag .. så ingen sovmorgon
Så ser det ut nu .. och det bankas i lägenheten under .. tror jag
allt måste ske i rätt ordning
INTE alls roligt
Nu är klockan 12,00  och det ser fortfarande ut så där
FATTAR noll koll faktiskt
Lyckades fånga månen i går kväll
I tisdags fixade jag  köttfärs-gulasch  alternativ linsgryta
Gjorde en blandning av mina två grytor
Hade inga bönor hemma i tetra så då fick det bli linser i stället 
Lika gott det också .. gör gryta med linser då och då 
Två till mig .. två till vännen så en som är uppäten
Men vännens är i frysen nu .. kommer inte dit 
bara för hantverkarna .. vill inte att dom ska vara här när jag inte är hemma
Lite nya möss virkade denna vecka
I morse kom han tidigt  och fixade en del
MEN nu har han inte varit här på hela förmiddagen
Trist .. när inget händer 
MEN bara att gilla läget .. nej det gör jag inte
Men måste göra det ändå
Just det lite sol ibland i dag
Och fått ordning på tomten
Den slocknade ju nästan .. eller pyrde mera efter en kort stund
KONSTIGT
kollade allt .. fel på batteriet var det .. det ena av dom tre läckte syra
Aldrig varit med om liknande
Gjorde rent .. bytte alla batterierna .. så
NU lyser den 6 timmar på kvällen
tänds klockan 16 nästa dag .. så bra så är det
Och på balkongen lyser det fin 
HEJ SVEJS
Inte fått upp den än .. men det kommer väl nån dag
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar