lördag 30 november 2019

2019-11-30 Lördag

SISTA NOVEMBER i dag
Hej alla vänner
Fick ett ryck i går kväll 
blev godissugen
Gör en kola-sats då ..
MEN det var samma recept som knäcken
Så då blev det det .. så hade jag lite kakao i en del
120 grader för seg knäck och 125 för hård .. hade nog 121 .. och det blev bra
Två små spill .. men där klantade jag mig lite
Denna lilla tratt för att fylla upp knäckformar med är ju  bara sååååååå bra
Köpte den för  ett par år sedan .. använde den första gången förra året
KAN inte fatta hur jag klarat mig utan den

Så kola .. LAGOM seg blev den
även knäcken
termometern  som jag använde är också en toppengrej
Den har jag haft i många år

Fick upp den

och stjärnorna i går
Lite småfix kvar

Balkong-slingorna ligger fortfarande på  bänken i rummet
Ska försöka få upp dom i dag
VARFÖR tre .. jo dom lyser 6 timmar .. för kort tycker jag
Så då tänder jag dom med 1 timmes mellanrum
Timer på  .. Då får jag lyse hela kvällen Köpte en till
får ett par år sedan .. hade två först
NU saknas bara batterierna ..   3 i en och 4 i dom andra två
MEN dom räcker hela advent och  till  trettondagen ungefär
Så perfekt det är
Så kan det se ut om det kommer snö  .. 3 januari  i år
I dag sol och 3 minus   men nu en stund senare så är det +1 på solsidan
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar