lördag 2 november 2019

2019-11-02 allhelgonahelg

Allhelgonahelg   
Ja denna helg går i sorgens tecken 
på många olika sätt .. och alla vi firar väl det på våra vis
Går till en Kyrkogård .. minneslund
Men inte alltid att man kan göra det
Långt ifrån eller nära men ändå långt att ta sig dit
I år har FONUS gjort så att dom tänt ljus för oss som har svårt att göra det själv
HÄR på St, Birgittas Kapell i Skövde
För lilla mamma  och andra saknade där 
För Åke här i Nyköping .. NYA Kyrkogården
Så tänder jag ljus här hemma 

Dessa ljus för alla andra som inte finns ibland oss
MORMOR .. gick bort när jag var 14 år
Åke för 13 år sedan
Så en vän för en vecka sedan .. HAN har inte fått sin sista vila än
Så en del vänner  från Campingen
FD grannar  och andra bekanta  på lite mera avstånd
ALLA lika saknade  .. men på olika sätt
Min orkidé  blommar .. födelsedagsblomma och en kvist råkade jag bryta av 
den blommade i en vas ett tag .. i går flyttade jag den lite och vände på den
Och en ny gren på väg med nya knoppar
Ja vad ska ske i dag
INGENTING eller minsta möjliga
det regnar i dag 5 + 
GRÅTT och TRIST är det
OCH mörk även inne när det är mörkt ute
DET var allt för i dag
KRAMISAR alla vänner  och alla andra
HEJ SVEJS för i dag
Lite pigga upp i mörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar