torsdag 14 november 2019

2019-11-14 torsdag

Regn i dag blä .. 
men bättre än snö .. nja både och
snö är ok  men då ska det vara vinter
nu lite tidigt kanske ..
MEN vår herre han gör som han vill oavsett vad vi andra tycker
Han är den ända som kan få som han vill 
DOM kom fram .. fick besked i går kväll 
DOM är i Södertälje
SÅ nu på morgonen fick jag veta att  hos NORRTÄLJE 
där är dom framme ingen bild där i år
Så ÅLAND .. där strejkar posten men den ska delas ut men kan bli försenad
och dit tar det ändå lite längre tid
dom måste ju åka båt
Så denna påse .. som ska till katthemmet här i stan
JAG brukar  få hjälp med att åka dit och lämna av dom 
få se när det kan passa 
FÖR övrigt .. bara vanligt göromål
Städning i måndags
så bakade jag en sockerkaka i tisdags och även en ugnspannkaka
Så ta en smakbit om ni vill 

I går satt jag små stunder vid skrivbordet .. Almanackorna för nästa år är på g
MEN det går lite trögt
Vädret och jag är osams
I dag Regnar det men några löv hänger sig kvar på björken utanför
Så vad gör jag 
Stickar lite
Löser korsord
Ser på tv
Äter 
Fikar
Äter
Fikar
 Kollar på datorn
Kollar på TV
Det är min dag när det är grått och trist
för då hänger inte min fibromyalgi och jag sams
Men lite annat gör jag
Vattnar blommor 
Diskar en maskin
Kanske en tvätt
Pratar med vännen
Just nu på Lasarettet här i stan
Lite dåligt blodvärde 
Så han var trött i går
MEN vad då .. trött blir jag bara jag rör mig
Vad ska inte han vara då med en  stor operation
MEN han mår ända bra för nu har han inte ont
SOM han hade innan
MEN lite trist att besökstiden är på kvällen
VILL inte gå hem i mörkret
FÅ se hur det blir
 Klockan 17,00  - 20,00
MEN det är ju mörkt då 
Förresten det är ju nästan mörkt hela dagen
Så man går nästan som i dvala 
Gnäll inte 
Du har ju tak över huvudet
JO så är det
HEJ SVEJS go vänner

DAGENS väder i morse
NU en aning ljusare .. klockan är 10,50
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar