måndag 18 november 2019

2019-11-18 Måndag

Ny vecka .. och trist väder
Vad har hänt 
Det vanliga .. virkar .. fikar .. lagar lite mat .. 
Hälsat på vännen i hans lilla etta  i fredags
så då blev det en stadstur 
Så fick jag en beställning på  många kattmöss o grisar
Det har jag pysslat med  ..  har några kvar
Så ska se om dom blir klara senare i dag
I dag kom en container  och det kastas saker från våning 5 
ett par portar bort
Där står han och kollar med nån skiva
Så far den ner .. DET står en vakt där i slänten som inte syns på bilden
 Så for det ner nåt litet skåp eller vad det är
Ja alla sätt är bra utom de dåliga sägs det
Dunk  .. dunk hör jag ibland
Jag fick några julkort av vännen när jag var där
så jag gjorde egna julkort av dom 
3 olika var det och kissen är ju så söt
Så några av grisarna ostoppade där .. till beställningen
Liten stund visade sig solen i går 
Så fick jag balkongbesök
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Här är en del av operationen vännen har  gjort 
En bit av bukspottkörteln och gallblåsan är borta
Exakt hur mycket vet han inte än 
Han hade ju problem med insulinet som steg 
och en hel del värk
Så nu är värken borta ..  men nu är det lite ont i såren 
mest att det stretar
NU ska han äta lite och ofta
I dag skulle han på nån kontroll och ta lite prover
även kolla ögonen
Insulinet har varit ok .. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
NU är det  grådisigt ute och 7 +
tråkväder är vad det är
HA det go vänner
EN maskin tvätt på g
Så  en fikapaus i dagens pysslande när jag är klar här
HEJ SVEJS go vänner
var rädda om varandra
I morgon kan vara en annan dag
Eller det är en ny dag i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar