fredag 8 november 2019

HEJSAN i dagens regnväder
Såg väl så där ut tidigare 
Så kom regnet
nu är klockan 10,34
Ska blogga lite
Börjar med tisdagen
Då postade jag alla kattmössen
Efter att jag fixade till paketet som skulle till NORRTÄLJE
oj det blev lite för stort .. så fick gå som paket
Klantigt .. vägde det .. under 2 kg
MEN så missade jag  pappret runt .. Så några gram över 
PAKET .. ok  Kunde ju inte göra om det då
MEN så är det ibland
DÅ var det bra väder men Kyligt
HANDLADE på ICA när jag var där .. och oj deras ombyggnad
Gick vilse där inne .. hittar inte än bland alla nya montrar
Frågade  .. letade .. frågade .. så till sist kom jag hem med en full 
DRAMATEN .. tur jag har den
Frukten  och brödet är ungefär där det var förut .. 
tog denna bilden förra gången jag var där
Så blev det sovstund då på eftermiddagen
Skulle göra min  köttfärsgulasch 
JO den blev gjord men på torsdag em
PÅ morgonen då .. fick jag ögonmigrän så då sov jag bort  nästan hela dagen
MEN senare blev det gjort .. frös lite färs också

Så  i går var denna Skata på containern och satt en stund
Vissa kort .. blir till när jag går ut en sväng på balkongen
Då plockade jag in detta fågelbad
Då var det is på vattnet
Lite sol var det en stund
FREDAG .. nu har balkongblommorna kommit in dom sista
Cyklamen och silververken  med nån murgröna runt
OCH orkidéerna  blommar  och nya kvistar på g på den högra
I går fick jag meddelande .. första eller ett paket har kommit fram
Det hamnade i Oskarshamn 
Trevligt
Den är fin än

Annan vinkel .. då ser man lite av den ena liljan
Fick den  den 23 oktober av vännerna på stan
TREVLIGT 

Paradisträdet till vänster  ser man nu igen efter att dom flyttat den stora containern 
Inte sett den blomma i år då det har varit flera containrar  i vägen 
OCH björkarna .. lite löv kvar i dag
MED det säger jag hej svejs för i dag
SKREV förut på FB vill vara en björn nu så jag kan sova tills i vår
JAG och fibron gillar inte detta väder
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar