lördag 23 november 2019

2019-11-23 Lördag

HEJSAN denna tråkiga lördag 
Tråkig .. varför då 
Trist väder .. regn i går  och jag har haft ont i ryggen några dagar
bra i går så började det om i morse .. blä ..😜
Virkade härom dagen 
I går var jag med Christinas hjälp och lämnade kattmössen till
Katthemmet här i stan .. det ligger  ute på ARNÖ
Så till Lidl och handlade lite
Det kom hem
OCH lite mat och frukt mm
OCH där är påsen som  är på katthemmet nu
OCH någon kastat sopor utanför .. då blir det kalas för fåglarna 
Blä blä 

Så där såg det ut dagen innan .. fattar inte varför
DET blev en hel soptunna stor fyrkantig full
SÅG när gubbarna  röjde på eftermiddagen
Så händer  nästan samma sak dagen efter
Då röjde dom upp tidigare
DÅLIG stil av folket att inte kasta innanför 
Så brukar jag ta en näve tomater då och då
I går var den tänd för andra dagen i rad den kom dit förra året 
istället för julgranen 
MEN jag gillade granen bättre
MEN detta ska ta mindre ström och så kan den sitta året runt
Så virkat julklappar  till några katter  .. vilka vet jag ej
Fullt på bordet
MEN nu är dom stoppade och ligger där tills det blir att någon ska ha
Några ska jag sända per post .. det finns 7 kattmöss och sedan lite innan
OCH denna .. min bästa kaffesked 
Den gick av delvis i går kväll 
Limmat med superlim .. få se om det håller
Den är lagom till mitt snabbkaffe
Varför har jag använt den
VET inte .. köpte en kivi för länge sedan ..  och den blev bra tyckte jag då
Hej SVEJS go vänner
HEJ DÅ för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar