söndag 24 november 2019

2019-11-24 Söndag

OJ .. hej .. en månad kvar till julafton i dag
JA då kan man väl ana att julen kan komma
denna kom ju upp häromdagen 
OM en vecka ska den upp 
Jag gjorde en  dubbelstor paj i går .. min paj utan skal
Så en sockerkaka .. den blev helt ok  .. lite låg .. bakade med Canderel socker
Han är ju diabetiker  .. inte gjort det förut
Jo delvis .. då har jag alltid tagit  hälften var
SÅ pajen jag smakade .. den blev liten aning salt 
Tänkte ju inte på att jag hade bacon i
Så en trevlig bild jag lånat från katthemmet i Norrtälje 
DOM var på Ica Kvantum Flygfyren i går
Osäker om dom är där i dag också
MEN trevligt  att se mina kattmöss så där
OCH så swichade jag en summa  .. kunde ju inte åka dit .. på tok för långt
Så tassade jag runt lite i går kväll innan läggdags
och även  nu på morgonen
Brukar kolla läget lite .. vädret termometrarna 
OCH allt var ok  och det brukar det vara
MEN oj så mörkt det är innan persiennerna kommer upp
MAN vet knappt vilken tid på dygnet det är 
även om dom inte är helt skevade .. jag vill inte ha helt mörkt
och bor jag på våning 2 så ingen som ser in
HA det go vänner 
Blir nog en tur till vännen och bjuder på paj och sockerkaka
Hej SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar