måndag 4 november 2019

2019-11-04 Måndag

Ja tiden den går  ..
Stoppade möss i kuvert i går .. sorterade först 
Lade upp kuverten på bordet  .. tog fram påsarna  med alla kattmöss
Grisarna  och hundleksakerna och några bollar
Lade upp ..  tog ur den stora påsen .. så blev det som det blev
Räknade och kollade så det blev rätt antal
Norrtälje får alltid mer än dom andra .. Jag får garner åter därifrån
OCH det har blivit deras lilla husmus som katterna får  som minne från katthemmet
Så säljer dom en hel del också
6 olika påsar i år och en större i en kasse
Så lite hund-möss o grisar i år
Så ska allt postas .. men ett paket ska fixas till först
Regn i går
Sol i dag .. måndag 4/11
Dålig bild men sett denna kisse då och då ..  JAG sa mjau mjau
och då tittade den på mig
Sedan for han den  iväg som en lite raket över gångvägen
och for in  vid den markliggande balkongen
Så han den hör nog hemma där .. såg den där innan den lägenheten blev renoverad
NU är han tydligen hemma där igen
OJ vad han sprang ..  skuttade
MEN ingen bra bild
Han var nog rädd för denna transport som kom åter
och ställde containern på plats
Dom blåste löv förra veckan i fredags
OCH nyss kom han åter .. måndag 11.00  och där var det trångt
NU blåser dom upp en massa löv igen
smidigt att ha denna "dammsugare" 
HA en bra dag vecka  eller få se när jag återkommer
Ibland  tar det några dagar ibland lite snabbare
MEN så är det med en kropp som inte alltid mår så bra
HEJ svejs för i dag
Ska leka lite om jag vore en kattungen
Men Tar det lite lugnt som vanligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar