onsdag 20 november 2019

2019-11-20 Onsdag

HEJSAN .. 
då postade jag en massa kattmöss i går
Ica-posten 
Då är dom på väg och pengarna är inne på mitt konto
SÅ smidigt 
MIN gå-väg i går
Tog vägen förbi zoobutiken dramaten-kärran var full med tidningar
Dom använder det till att slå in fiskar och växter när folk handlar till
sina akvarier .. och även till Skålar mm 
Så till Ica-posten .. till apoteket  så in och snurra på ICA
fortfarande ombyggnad pågår
OCH större ser det ut att vara. för vid mjölkkylarna så har dom flyttat
Disken med charkvaror .. den manuella.. men var var den
det har jag missat
SVÅRT att hitta än .. men det kommer väl så småningom
Så in på apoteket igen .. glömde en sak
Mat kom hem
Och lite godis .. så gick jag ner och hämtade posten
Tar hissen upp och så ner en våning till porten på framsidan 
Där är postfacken
Så en ny leksak till mig
Har en nästan ny mixerstav   men den finns bara ett läge på 
OCH fy vad det stänker 
Denna är 5 lägen på .. så det ska nog gå bättre då
och en bra bunke .. och  299:-  så då slog jag till
Har en elvisp med degkrokar förut .. men hur gammal är den
Ja  pensionär är den i alla fall
Kände att detta var ett bra köp .. behöver inte ha ställningen  om jag inte vill 
Men nu slipper jag lägga den på bänken
För staven hade en tendens på att rulla iväg lite
JA ja .. behövde jag ha den
BÅDE och  ,, nu ville jag ha denna
Sol   och månen är framme
13 grader nu klockan 11 på solsidan .. 8 på skuggsidan
     Fixade till håret lite .. använder den inte så ofta .. men bra att ha
Så lite korsord till vännen och en duk jag tvättat
Klantade till mig sist och spillde kaffe över hela den lilla bänken där han 
har sin kaffekokare står
Det är en med  termos.. där man brygger direkt i
MEN jag missade att sätta på locket .. ja ja 
men det löste sig
Liten figur på hemvägen i går i gräset
Bara för att det var lite trafikstopp .. ville inte gå i gräset 
men figuren hälsade jag på
HA det go vänner ..  snart en promenad ner på stan 
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar