torsdag 31 oktober 2019

2019-10-31 Den sista

Hoppsan .. sista oktober i dag
Oj då vad tiden sprungit iväg 
November i morgon .. Det kan man inte tro
HEJ då 
OCH välkommen i morgon 
Vad har hänt
det gamla vanliga .. virkat .. sovit  .. handlat med Christina
var på Willys  häromdagen och så på ÖB
och den dagen gick det en 1000-lapp  .. nästan
Kassar med mat och diverse annat
LJUS i massor
4 nya muggar .. servetter och posten
Mat kom det hem en del 
Lite godis mm 
Och hittade en ny toaborste  och fotfil
Toaborsten den gamla var inte trevlig .. Så då fick denna komma med hem
Så denna blomma .. men den har hamnat en trappa upp  hos en granne
HON var genomförkyld .. SÅ lite pigga upp till henne
Tomten köpt på Rusta för ett tag sedan ..  OCH  NU  är det fullt i skåpet med ljus
Det går ju åt lite .. gravljusen till lyktan på balkongen .. den brinner alltid
För mina nära och kära 
I 13 år har den  varit igång dygnet runt
DET var i tisdags detta inköp
Så blev det onsdag ock löven blåste runt på innergården
DEN dagen sov jag  en hel del 
MEN mat måste ju magen ha ..  så fixade lunch 
I går  Dom har ju ändra denna app ..  i mobilen 
så jag kollade runt och testade lite olika
I går var det en gråmulen dag
Så flög den där lilla figuren i skallen igång så jag satte igång att fixa
i GROVKÖKET .. äntligen blev det av
Städat .. borrat nya hål i hyllan för ett hyllplan som inte använts 
men nu en lite lägre hylla ..  Därför fick jag borra nya hål .. Så rensade jag alla pelargoner
Från en massa visset .. Vred på hyllan .. så stod den från början
Men med rören på väggen så hade jag ställt den på andra ledden efter renoveringen
MEN var inte nöjd 
Fick ta det i två omgångar med vila och fika 
Så maten när jag var klar
Lite fel där  med maten .. såg det när jag läste bloggen på mobilen
Lunch och vila sedan fortsatte jag med grovköket
Så var det förut .. detta är i mitten av oktober när jag tog in blommorna
Men som sagt .. ändrat nu
Så är det dagens dag TORSDAG sista oktober
Denna Kornettblomma var så fin i somras när jag köpte den 
och sedan hände nåt
Tror det blev lite för mycket vatten en gång
Den har sedan levt en tynande tillvaro 
på väg att kasta den .. men nej .. inte än
OCH se den är på g igen
 Och den frodas
Och buketten från födelsedagen från vännerna på stan
Är fin fortfarande .. bara tagit bort en  ros som inte ville vara med
DEN  tog jag bort i går kväll
Framsidan denna förmiddag
Och löven minska på björkarna där ute
En med inga löv .. en med lite mindre löv nu än förra veckan
Då säger jag
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar