söndag 27 oktober 2019

2019-1027 Söndag

NU är det Vintertid
Och det hoppas jag att det kommer att förbli så
DET är ju normaltiden
Men men dom flesta vill ha sommartid året runt
DET vill inte jag
Här var jag i går lördag 
Trevlig höstfest med SBU .. min förening där jag varit med sedan ungdomen
For hemifrån .. vid 1-tiden .. 
Jag gick från min port ett par kvarter därifrån bilen startade
10 minuter tog den promenad i grådiset
Då duggade det .. sedan uppehåll en stund
Så regn igen .. regndroppar på rutan
Men denna lada är så fin  .. for förbi där .. namnet .. glöm det 
för se det vet jag inte
Så Oxbro .. en gammal fin rastplats .. en bit till bara
men den är nog inte så besökt numera .. ser nästan övergiven ut
Sjön där  men i regnväder blev det lite si och så
Det rullar på .. och så åkte torkarna på igen
Malmköping kom vi till och där vid EQUMENIA - KYRKAN var vi
Första bilden
Avlastning  .. nej koll för det var nåt som ramlade .. i en kurva
 och en person kommer fram och hälsar
Hyrbil hade vi .. och hon frågade om det var rabatt på hyrbilar
för på andra sidan står en lika dan bil som vi hade
Musikanter och han till vänster sjöng .. typ skillingtryck 
eller mycket åt vis-hållet som han skrivit själv om hans liv mm
Trist  DEN bilden  kan jag inte lägga in här
Kärleken kommer .. kärleken går ...........  sjöng han .. så bra 
Det var en filmsnutt .. då måste jag gå via Youtube 
Och det vill jag inte .. eller tycker det är lite krångligt
PÅ FACEBOOK kan jag lägga in det .. och den finns där för er som är nyfikna
45 minuter spelade dom och han sjöng
Visar tårtorna .. en utan räkor
Så efter några timmar var det dags att åka hemåt
Jag var hemma vid 18-tiden .. några minuter före
Gick samma väg som dit men åt motsatt håll nu förstås och nästan mörkt ute
Kommer  in i trappen .. sista trappen .. hoppsan
VAD har hänt
JO en del av färgen i taket har rasat
Får ringa Nyköpings Hem på måndag
Min balkong .. fint än
Men Petunian den har ledsnat på livet  .. men vill ändå inte kasta den
ÄN i alla fall
Regn i morse när jag gick upp .. som vanligt .. nej en timme tidigare
eller hur det nu är .. med denna vintertid
JA ja  detta bekymmer
Hoppas vi slipper det snart
Dagens Björk-ar
Klockan 16,37 kom solen ...  framsidan
Innergården = baksidan
MEN nu 16,18 börjar det mörkna
I går var klockan en timme mer än den är i dag
Så fin 
OCH den också
HELA buketten uppifrån .. så fin den är .. och en så stor och fin .. krysantemum  .. 
eller heter den nåt annat denna stora
Och bukettan jag fick från Christina för 1½ vecka sedan

DET var allt för i dag
ELLER
Jo bara det att denna dag har jag sovit bort det mesta av
varför då .. vara borta och sitta länge och på en stol jag fick ont i kroppen av
BYTTE meddetsamma från den vid bordet till en mjukare
Så då gick det hyfsat att sitta .. men ändå att sitta så där länge
INTE  bra för min kropp
MEN så trevligt det var
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar