lördag 5 oktober 2019

2019-10-05

OJ vad vissa dagar försvinner fort
REDAN lördag kväll nu 
Veckan har försvunnit med både det ena och det andra
Måndag .. då var det sista september
Då gjorde jag ingenting  .. jo duschade sedan tvättade jag en maskin 
Tisdag den  första då blev det OKTOBER
Slöade hela dagen
Höst utanför fönstret 
Mamma Kickan  Vita .. Toypudel och pappan Pomeranier  till hennes valpar 
Kajsa som brukar vara här ibland 
Bella som bor nån stans  .. som jag inte kommer på 
HON är ju bara så söt med sitt ena öra på sne
SÅ killen Ludde som är så söt och nästan helt svart och mindre
än sina syskon
Tänk att valpar kan bli så olika
Fått bilderna av min syster .. som äger Kajsa
och sett till att det blev så fina valpar 
Valparna blev 8  månader  den 3 oktober
Så skickade jag kattgrisar .. som denna kisse fick och även hans kompis fick en
Dom andra sparade matte 
Det var i paketet jag skickade iväg 
Så blev det onsdag
OCH jag plockade om i skåpet i rummet 
HADE ju varit till Rusta i söndags  .. men backarna var slut
den med ställning till garderoben som skulle vara i sovrummet
MEN plockade om och plockade in en del garner här
i rummet  .. måste få ordning på alla garner
Så blev det till sist
Undrar om vissa  personer  är tankeläsare
FÖR Christina hade ringt till RUSTA
 och frågat .. jo då det fanns ställning med backar hemma
SÅ vi hade åkt dit på onsdagen och handlade
OCH även till ICA ..  där for vi runt i röran i deras stora ombyggnad
Så fikade vi här hemma .. innan hon for hem och jag monterade
CH plockade bort detta  medans jag fixade fikat
OCH så for hon  hem och jag monterade  .. till sist så hade jag fixat ihop den
NU skulle det sorteras 

Jo då .. det gick väl så där .. för se .. jag har ju svårt att jobba i böjt läge
eller stå på huk .. så till sist blev det tvärstopp i kroppen
Så det fick vara så där till dagen efter
Till sist i Fredags blev allt klart .. men då hade jag flyttat backarna till den mindre garderoben
och dom gula till den lite större .. och där blev det bättre med vadd-påsarna
FREDAG nu
Fint på balkongen  .. 
Hos min före detta granne där det blev

Fika och kanelbulle på kanelbullens dag
innan jag fortsatte ner på stan
Många butiker besökte jag
Så till sist bussterminalen och fyllde på pengar till mitt busskort innan jag tog bussen hem
Nästan hemma  .. tre postar kvar .. så var denna kisse
och den var inte så gammal .. såg lite vilsen ut
HOPPAS att den kom hem 

Tog nytt fint kort utanför när jag var hemma
efter 2½ timme ungefär
DEN fina kastanjen på väg ner mot stan 

Den fina oxeln  .. JAG står på fd  grannens balkong
OCH oj vad den växt på dryga 30 år  .. den såg jag från mitt sovrum när jag 
bodde där i huset som går i vinkel från där jag står och tar kortet 
i fredags och det var ombyggnad av nåt slag  .. men min fd granne visste inte
riktigt vad dom skulle göra .. hon är 92 år nu 
6 år sedan jag flyttade
Så blev det LÖRDAG
MEN i dag har jag bara virkat lite kattgrisar och slöat

3½ har det blivit .. så lite mat och fika
Så helt dö har jag inte varit
MEN prata OM dagen efter
Så är det att ha FIBROMYALGI
Men skulle byta en sak på Clas Ohlsons
OCH trots ont i kroppen så var det soligt  och bra väder så
måste passa på då .. I går när jag kände att jag skulle orka
MEN i dag har det varit trögt 
NU är klockan 21,45.. Klassfesten såg jag lite av innan jag satte mig här framför datorn
MEN NU är det stopp 
HEJ SVEJS GO VÄNNER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar