måndag 30 september 2019

2019-09-30 Måndag

Sista september
Tiden den går 
Dagar kommer dagar går 
här är det som vanligt lite si och så 
Fibron och jag mår så där
Men ändå skapligt i dag
Nyduschad med hårtvätt .. då känner man sig piggare
Börjar väl med fredagen .. vad hände då 
VAR till CH och då på hemvägen solade denna kissen  ..  HAN bor i området 
Fick beställning på lite kattmöss eller denna gång  blev det grisar
så en bonus .. en mus
Hämtning 
Då var vädret bra och en spanare satt i björken 
Så blev det kväll och tv-tittande 
SOM vanligt kan jag säga virkade lite också
Så sov jag  .. så blev det lördags morgon 
MEN natten blev väl så där med allt regnande som slog på sovrumsrutan
Var vaken många  gånger och hörde regnet .. men somnade om
SOV länge på  morgonen längre än vanligt
Så det blev en sjusovar-dag
På kvällen vid 8-tiden var det dimmigt
kollade ut mellan några pausar i tittandet
 Så blev det sängen ganska sent
Så Söndag
Morgondimma
OCH vad hände i söndags .. just ingenting
Virkade lite
JO det hände lite .. var ju till RUSTA och City Gross med CH
Denna lilla tomte kom hem 
och massor av ljus
Många ljus på CITY GROSS blev det + lite annat
PÅ Rusta blev det tomten och kexchoklad
Gott till kvällsfikat ibland
Virkat lite nya Grisar
 Utanför City Gross postade jag grisarna som en tjej hade beställt
Och nyss messade jag och sa att dom är på väg
Så nu är det måndag
Nyduschad och tvättat håret och utanför  jobbas det på alla håll o kanter
Det dundrar till ibland
DÅ kastas det nåt i någon av containrarna 
Denna är full men den stora var ny-tömd   i fredags
Och det rivs badrum 
RENOVERINGEN fortskrider
NU härs det inte så mycket borrande för nu är dom en till port längre bort
OCH fåglarna har snackmöte på hög nivå
eller på en parkbänk i den lilla bersån nedanför min balkong bara gångvägen 
är mellan   .. så badades sandbad också
MEN den bilden blev inte så bra
HA ha .. hade en kladdstund i går i mitt block.. där skriver jag
upp mina KENO-NUMMER när det dras på kvällen
HA EN BRA VECKA 
AVSLUTAR med denna höstliga björk utanför
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar