onsdag 18 september 2019

2019-09-18 onsdag

HEJSAN  i blåsten .. i dag också
Ja ha .. blåser i dag också
VAD har hänt
egentligen ingenting  .. eller det gamla vanliga
I morse fick jag denna spanare på kort 
MEN full zoom  fick det bli 
det var månen jag skulle fota
Jo den var fortfarande vaken .. det var vid 09,15 
Men tror vi tar måndagen också 
VAD hände då
DET jobbas och det kastas gammalt från alla lägenheterna som renoveras
SÅ ska det tippas nånstans vid den stora återvinningsstationen
skulle jag tro
Ett äpple på mitt knä .. därför ser det väldigt stort ut 
LEKTE lite
en vanlig lite katt-gris denna gång
Och en större gris.. hundarna måste ju få något dom också
I går kväll .. tisdag blev dom flera
EN triss-vinst och lite KENO-vinst
Det piggade upp i kylan som varit nu senaste dagarna
och kallt inne är det
det brukar vara det en period innan elementen kommer igång
Samma visa varje höst
Fungerar inte vanliga möbeltassar
får jag väl fixa egna .. den ena  flyttar på sig lite
SKA nog dra åt snöret lite till på den
För övrigt  är det helt ok 
Hösten är här .. nu två mornar tidigt har det varit bara 5-7 grader
Burr .. då när det varit tidigt toabesök
Så när jag gått upp vid  08,30 så har det varit runt 9-11 garder
Så dom åkte in i går
SÅ nu ska dom andra lådorna in också
En dromedar som brottas med något .. det var i går kväll
 Så testade en nu sida i min kamera  så då fick jag månen på kort
Blev bättre än jag trodde .. 22,00 var klockan då
19,15 solen är på väg att gå ner .. mulet hade det varit nästan hela dagen
men solen kom fram en stund på kvällen
Den stora containern nyss åter  .. nu ska den lilla hämtas
MEN först kasta det som någon lagt utanför den
HEJ SVEJS  för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar