fredag 13 september 2019

2019-09-13 Fredag

HEJSAN ..  
Fredagen den 13 .. ja men vad då .. vanlig dag med dagens datum
SÖT kisse i dag .. HA EN BRA DAG
KANSKE stadstur .. har en bekant som fyller 90 år i morgon
Men om hon nu firar  blir det så rörigt med hennes barn .. om dom kommer
Roligare då att bara vara vi och prata
Måste ringa och kolla med henne först
 För övrigt  .. som vanligt .. händer eller inte händer saker
Det jobbas utanför
MEN tar torsdagen först  .. oj det ser stort ut .. Lade det på knät när jag satt i fåtöljen
Knäppte mest på skoj .. SEDAN åt jag upp det i går kväll 
Så starke Arvid eller var det Uri Geller
Strunt samma .. den vek sig  .. bet att det finns en som gör så ibland
och just då kom den fram .. det syns inget på den .. vill inte kasta .. 
då saknas det ju en i dussinet
 TOG lite glass ur en burk och då ...
Så lite text på ett av kvällens moln-kort
Sitter här i lugn och ro .. hör liv utanför
Oj .. stort jobb på G
Hoppsan .. där åker huset och rutschkanan  bort
OK den såg inte trevlig ut .. varit där i många år 
HOPPAS att dom får en ny .. för det åks mycket i den
OCH där jobbas det
 Maskiner av olika slag
Är väl ett nytt golv dom fixat till .. för det blandas cement i den gröna  maskinen
OCH så spolar den rent efter spill och annat 
och så rullas en grov kabel slang upp på en vinda
PRATA om att det händer saker
HELA TIDEN just nu
stambytet håller nog på tills i vårdagarna
Regnat och ibland blir det speglingar
Så skrev jag direkt på kortet från min fotomapp 
MEN min stil är väl inte den bästa .. och skriva på ett kort på dataskärmen
MEN så tokigt blev det ju inte
08,22 såg himlen ut så här .. nyss uppstigen då
En timme tidigare tog jag in tidningen .. lade den på bänken i rummet
Startade laddningen på mobilen .. men inte riktigt klart när jag gick upp sedan
MEN den fick ligga där
Tidningen tog jag till fotpallen .. startade tv-apparaten .. gick ut i köket
fixade frukosten .. så läste jag SN och sedan kryssade jag 
Kollade runt lite och funderade .. vad ska ske i dag
Visst .. stadstur på g eller inte
Lite elvafika för till stan kan jag inte gå riktigt än
VET att hon är morgontrött .. värre än jag
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar