tisdag 3 september 2019

2019-09-03 Tisdag

Hallå  go vänner
Känner mig nöjd i dag
ÄNTLIGEN
fick jag upp tvättställningen i går
Ja ha .. just det .. hur gör jag .. och jag kunde inte prata med han
Han skulle ta fram skruvar .. det är det han undrar över  .. vilka han ska ta 
Tur det fanns en tolk med .. eller en kille som kollade lite andra fel
Han tolkade .. Det syns en liten gul lapp vid högra örat på den killen
DET är den höjden hyllan ska sitta på
Så den kom upp  .. men dom dumma rören gjorde ju att den får sitta lite  
Snett över tvättbänken
Dom är uppe  .. Så dom mittemot .. där fixade jag resten själv
Så den andra vid fönstret
Fixade resten själv 

Så i går kväll .. tvättade lite .. ett påslakan + lite annat
Kan inte ta mer än ett påslakan .. blir för mycket i maskinen då
Men lite annat   kan jag fylla ut med .. så rena strumpor tog jag från sträcket i dag
Hade satt upp  hållaren till torkrullen själv
DET är ju borrandet jag inte klarar .. jo i trä .. men inte i hårda väggar
DÅ måste det vara en borrmaskin med slag  .. SÅ då fick dom komma och fixa det
Ä N T L I G E N  .. klart
Vädret i dag  .. tidigare var det bara små skyar .. men molnen ändrar sig fort
Utanför är det liv och rörelser .. STAMBYTET fortgår i grannarnas lägenheter 
Undrar vad dom gjorde där .. pumpade in nåt 
Solen sken och det regnade i går eftermiddag
DÅ kom regnbågen fram 
men allt försvann ganska så fort  .. senare sken solen 
kort skur var det
Hösten nalkas  .. björkarna har börjat gulna
Har kunnat vara 10.30 i dag  .. men det var i går
klockan är inte riktigt så dags än
MEN snart
Alltid på förmiddagarna är det skugga över planen
Solen kommer till min balkong vid 2-tiden
MEN gillar skuggorna .. pratbubblan .. ha ha .. det gick en person där
Så den fixade jag bort .. måste hitta på olika saker och gömma en del personer
SOM första bilden .. ok han behövde jag inte ta bort  .. men gör det ändå
TACK killar för hjälpen 
Och bra med tolkning .. ibland är jag lite sur på mig själv för att jag är så dålig på
ENGELSKA
bara sista året i skolan .. 7 år  .. så en termin på KOMVUX .. det hette så då 
FÖRSÖKTE lära mig då .. när jag jobbade i butiken .. året kommer inte ihåg
mellan 1995-2000 nån gång
Men så .. när man inte pratar så glöms det ju bort lika fort
MEN Visst man missar en del 
MEN har klarat mig bra ändå 
ÄR en bit över 70 år och klarat det hitintills 
Så ska väl klara resten av livet också
HA DET SÅ GOTT GO VÄNNER
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar