söndag 15 september 2019

2019-09-15 Söndag

Hallå i höstrusket
Ja fy attan .. kallt ute 13 grader .. halv storm .. Regnet .. hänger i luften
regnat i natt  .. och jag har frångått mina principer 
Att ta med fika till databordet
Fryser som bara den 19 grader inne i vardagsrummet
där datahörnan är och balkongen 
Ville ha nåt varmt  i mig som  kanske fick mig att frysa mindre  
20,5 i sovrummet
alltid lite kyligt inne ett tag på höstkanten innan elementen kommer på
OCH i år nya för mig och några andra .. alla har inte fått nya element
I den stora stambytet med  renovering av kök mm
Just ni inloggad  på bloggen .. sidan kollar statistiken
Lite mörk bild blev det  .. 
HUR många som kollat sedan i går
OCH nytt är det i mobilen .. Facebook uppdaterad sedan  några dagar
BLIR irriterad .. för nu dubbelplippar det hela tiden utan att det är
inlägg som jag ser
KAN vara andra som finns i mitt flöde men inte har som vän
FÖR nya inlägg ser jag men inte bland mina vänner
JO ibland är det så ..
Letat halva morgonen för att stänga av  aviseringar
men hittar inte det  .. jo ändrat något men det piper ändå
Tar lite roligare saker nu
NYA kattmöss .. nu är det grisar på g  ska försöka få till minst 50 stycken
innan det är dags att sända iväg julsändningen i början av december
Så det finns tid .. och det finns  10 grisar nu
I går morse
Detta moln sa HEJ till Mej
OCH i går var det sol nästan hela dagen
men i dag  .. blä 13 grader ute nu och blåser som bara den
I fredags var det full fart i lekparken 
MEN inte lek  .. det var borttagning av diverse saker där
Lekhuset med rutschkana  den for bort efter en del ståhej från arbetarna
för det var inte enkelt kan jag tro

Rutschkanan var förankrad med stora cementpelare  och dom skulle bort också
Borta i svängen stod en container  där allt hamnade
SÅ Åkte även sandlådan bort

Så det var mycket för jobbarna att fixa till sedan så inget blev 
kvar där barnen kunde göra sig illa på
HOPPAS nu bara att det blir nytt efter helgen
FÖR många barn leker där ..   dagisbarn och från skolor
så alla som bor i området

Lekparken är ganska så stor .. mycket saker finns det
och så det fina lusthuset som inte är så fint numera
UNDRAR hur länge dessa saker har funnits där .. 
MÅNGA år  Allt syns inte här det finns en fin gungbräda också och andra saker
Här var dom noga med städningen .. oj vad dom dammsög i gräset
UNDRAR vad det var
DET hade stått både kylar och spisar där så nåt spill därifrån var det väl
NOG var dom i alla fall
AV detta blev det soppa i två dagar .. ska ta en portion i dag
den andra tog jag i fredags .. när det var nykokt
Grädden var sur .. misstänkte det
Så det blev crème fraiche  istället  

MUMS var det
Så fika ibland med banankakan som blev så hög denna gång och extra god
Kokoskakorna bakar min  bästa väninna CH = Christina
Lite utkik från köket .. lönnen är nära
En regn-pöl  håller på att torka
då visade sig spöket Laban .. men han har inte fått på sig lakanet än
MED denna profilbild på Facebook säger jag hej då
HÖSTEN är på väg
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar