tisdag 10 september 2019

2019-09-10 Tisdag

HEJSAN .. 
I går och i söndags .. två tuffa dagar
Brukar bli en tuff dag den 9-9 Då gick denna underbara man bort
FÖR 13 år sedan
och varje år den dagen slår det slint i  huvudkontoret för mig
i år började det redan i söndags
Så många minnen det finns och allt dyker upp då
mer än andra dagar
Bild 1 .. på utflykt till Eskilstuna  djurpark med barnbarnen
Bild 2  .. Åke och hans kollega Bertil från Katrineholm .. gick bort 1 mars 2015 79 år
Bild 3 .. Åke pekar på något .. vi var då vid Brannäs våtmarken  lite innan Oxelösund
Bild 4 .. En annan kollegas hund .. Åke som kom med akvariefisk till oss då i butiken
Så våran egen Mirre katt .. Många år sedan Mirre gick bort 1998-12-10
Men dagarna dom går och livet består
För det mesta så är det som vanligt
tar en dag i taget
Virkar eller bakar
Den gjorde jag i söndag
OCH så hög den blev .. och så toppengod  den blev denna gång
I går var det fikastund hos CH och Kajsa var där men lite trött just då
Så var det tre andra hundar där .. lite större 
MEN se dom visar sig inte .. Blygisar .. eller rädda för nytt folk 
Dålig bild  .. den skakade på sig 

Denna något bättre  ..  satt på grannhusets taknock
och är man lite knasig när man ser en skata så då tar man kort även om 
avståndet inte är det bästa 
På kvällningen .. fixade jag till lite i grovköket
mattpiskaren får sitta där som en symbol 
och flugsmällorna lika så .. men dom kan komma till användning
Så flyttade jag om lite saker  .. verktygslådan står där nu och dom andra backarna
åkte in i  städ-skåpet  på andra sidan vid mattpiskaren
och där står dramatenvagnen .. och den får jag flytta på varje gång jag ska 
ha ett verktyg
Påsen där  .. plastburkar mm som ska kastas
Kattmatsburken .. den är kvar som minne efter mina katter

allt flyttande blev för att jag väntade på att tvättmaskinen skulle stanna
OCH då lägger jag en lapp på bänken som kom ihåg 
Den är kvar sedan jag bodde på kyrkogatan och jobbade
då hängde jag den på dörrhandtaget
så jag inte gick ut och maskinen var på .. då hade jag en bra tumlare
SÅ då fort ut med torra tvätten så iväg till jobbet
NU om jag kommer ut i köket och ser lappen
OJ DÅ .. visst  .. tvätten .. för det mesta kommer jag ihåg
Men i går trodde jag jag hade glömt
MEN nej då ..  maskinen var inte klar
så då plockade jag om i grovköket .. inte tv-sugen just då
Den fick jag för några år sedan

OCH nu .. börjar det tryta med  pulver i den 
Så ska ringa nån som vet var man byter eller fyller på
Har en till som jag köpte dyrt för snart 5 år sedan
den ser det lika dant ut på
Så skramlar det utanför 
Kollar 
oj där kommer en kontinenter   farande i luften
OCH  så kollar dom  jobbarna om  åk-brädan för sakerna som ska kastas 
passar bra .. JO då .. det blir nog bra
NU fixa frukost  och läsa lite som kom med morgontidningen
HEJ SVEJS
JAG mår bra i dag .. eller som vanligt
SKA till Ica i dag .. för nu är det mesta slut 
Inga ägg .. inga tomater .. och så lite annat som saknas
HEJ DÅ
Oj då mera liv utanför
Till höger .. där sågade han  en kakel-vägg-del 
OCH det låter  kan jag tala om .. fy attan
Till vänster .. där tömmer dom några påsar med .. ja vad .. kan vara
sand från golvet .. för i går såg det ut som det var golvplankor dom kastade ut
Ja ja det jobbas på på alla håll och kanter

Så hej då en gång till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar