lördag 7 september 2019

2019-09-07 lördag

HEJSAN .. regnar i dag
Nu har två personer gått bort 
men det är  bara folk jag känner .. eller vet vem dom är 
 en vet jag lite mera om än den andra
72 år var en person som varit handikappad hela livet och hade assistenter
Den andra en äldre dam i en av villorna på väg till CH
Hälsat på henne ett par gånger  när CH varit med  .. 88 år 
Känns lite i kropp och själ när folk i närheten går bort
LJUS för alla som inte finns ibland oss nu
REGN i dag trist
MEN bara att gilla läget
lite sur för att jag inte gick till ICA i går
HAR bara 5 ägg kvar nu  .. dom andra gick åt i går
en paj .. dubbelt upp

OCH lika god som dom små jag brukar göra 

Så en ugnspannkaka .. detta är en annan bild för glömde fota den i går
MEN vad då .. pannkaka som pannkaka
MEN sedan disk i maskinen .. INGA . är duktig
men så en massa disk för hand många plastburkar efter glass och  mackorna 
som vännen hade med häromdagen
Spara dom ..  bra att ha vid infrysning av  mat och bröd ibland
Regnet i dag

och en dålig spanare .. han bara putsade på sig
det regnade ju där uppe i toppen av björken

OCH jag virkade 2 grisar i går
nu ska det bli flera sådan små godingar
Julen kommer fortare än man tror .. och dessa + alla kattmöss ska ju till
olika katthem innan julen i god tid

SOPRUNDAN i går .. så får det lufta ur medans jag är borta
 Så är det många olika jippon på stan
men tycker synd om dom  när det är regnväder
en del är inne i lokaler men många står bara under tält
Vid Nyköpings hus .. kan man smaka på  mat från sånt som butikerna kastar annars
RESTABUD kallas det för och pågår denna lördag i dag den 7 september
MEN inget för mig .. jo om det varit bra väder
JAG håller mig inne
Ska virka mera grisar  
HA DET SÅ BRA NU GO VÄNNER
HEJ SVEJS

HEJ DÅ .. nöff nöff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar