fredag 6 september 2019

2019-09-06 Fredag

HEJSAN .. piggelin .. nej
Men är som vanligt  .. seg på mornarna .. och nu börjar det bli höst
Trist årstid .. nej 
Gillar hösten .. alla färger
Vintern då .. nej .. jo den gillar jag men då ska det vara vinter med snö
och inte för kallt
DET ÄR KROPPEN SOM INTE GILLAR NÄR DET ÄR KALLT
Men jag mår bra eller som vanligt
JAG mår ju aldrig riktigt bra
för har man FIBROMYALGI .. då man  inte bra
FÖR ÖVRIGT är det bra
NU nyduschad .. men fortfarande är den inte fixad .. så jag duschar när det är hårtvätt
och det var det i dag
regnat till och från sista dagarna
även regnbågen kom fram en dag

Men solen har varit framme och många moln har de varit
Dagens moln och 12 grader då i morse 19 på solsidan
Vännen for till Finspång i onsdag
Kom hit med GO-FIKA och en trevlig stund med prat innan han for
HANS tarmröntgen gick bra .. men har inte fått svar än .. bara att det såg bra ut
SÅ fick jag en fin sommarbukett
NU när han åkte .. brukar få när han kommer annars
men han har ju varit här en vecka .. så då tyckte han det var bättre när han åkte
så jag har lite att titta på i min ensamhet
I går gick jag till CH på fika
JAG hatar allt vad nypon heter när det gäller mat mm mm 
Men att få sen så här fin buske är bara trevligt
BARA ett fel .. den växer över trottoaren
En en ödetomt där som ingen kan bygga villa på så den har varit öde 
sedan området byggdes runt 1960-talet

Lite närbild
För det går inte att komma ifrån 
nyponen är fina
BARA jag slipper äta dom eller soppa
Så denna frökapsel  så vacker på väg till CH då

Så blev jag överöst med pussar och hopp när jag kom 
sedan somnade hon och vi pratade och fikade
DAGS att gå hem .. detta är innan jag går under portalen där
gick in från innergården då
Detta tog jag när jag gick .. varför kommer tavlan inte upp 
OCH varför ska folket kasta tidningar dom inte vill ha på golvet eller på elementet
FÖRR innan postfacken .. då fick man det i sin brevlåda 
då fick man kasta själv .. men nu .. då får andra ta reda på det
DOM flesta har satt INTE REKLAM  lappen synlig
MEN detta är från SN vår tidning och det räknas som samhällsinformation
så det ska folket ha
JA ja så är det ..

Denna fjäril ..d en vägrade öppna sig .. tror det är en påfågelsöga men osäker
den såg jag på vägen till CH
Närbild på en av petuniorna vid infarten 
FICK detta av KAJSAS matte i går kväll .. så söt hemma i sin egen soffa med ett ben ..
Tror hon är lite trött 
HEJ SVEJS go vänner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar