fredag 25 oktober 2019

2019-10-25 Fredag

HEJSAN 
EN sorgens dag i dag .. en bekant har gått bort
OCH tänker på hans sambo 
Båda i min ålder .. lite över 70 
Hon har sin hund att gosa med nu när sambon inte finns
Men så jobbig tid hon har framför sig
Jag hade mitt för 13 år sedan
FY säger jag bara .. VARFÖR ska vi kvinnor mista våra män så tidigt
OCH cancer denna gång FY säger jag bara
Tänder detta ljus för  alla som inte finns här nu
MEN dagarna går vidare
eller dom måste göra det .. kan inte bara vara i nedåtgående hela tiden
MEN många jobbiga stunder har det varit
NU ska jag tänka på något roligare
Så gott det går
I dag har det varit datastrul .. nej mobilstrul
FÖR Wifi,n slutade att fungera
VARFÖR
OM jag eller städtjejen kommit åt knappen WIFI på modemet
Det vet vi inte
Varit strul några dagar .. surfen tog slut
Jag är nog skyldig själv .. damma de lite häromdagen
JA JA en lite knapp och allt strular
MEN COM HEM killen fixade det
JA ja så kan det gå
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
JA just det .. har ju fullt år
4 av 9 olika blommor jag fick via Facebook
Och denna av Christina som var här .. och vi fikade
Kom bud .. från vännerna nere på stan .. så fin den är den buketten
OCH denna fick jag av CH för en dryg vecka sedan ..
Fortfarande så fin
Den lyser fint på kvällen
OCH jag som inte ville fira alls
NU är det torsdag och jag ska räkna mössen
Det är 60 små .. 214 normalstora .. 25 grisar .. 15 bollar
och 20 hundleksaker .. Det saknades en lite kattmus .. men den är virkad nu
SÅ 335  olika leksaker finns det 
SNART ska dom packas i olika paket och sändas i väg i god tid innan jul

Så tog jag fram min fotpall vid datorn och räknade
Då saknades det en .. men den är fixad
Liv utanför .. containern är flyttad ..  
alla har bytt plats närmare bygget som är nu några portar bort
Duktiga killar att hantera  allt och få dom på plats
I tidningen  .. och tänk .. där var jag 1990 och har åkt i en sån där maskin 
Lite läskigt var det och dånade bra 
KANSKE bättre ljud nu många år senare
Fredag .. denna bild kom fram i går kväll .. Så fin
PÅ datorn efter viloläge .. det byts nästan varje dag 
MIN ALGÄTARE i farten
och han .. RANDIG tigerbotia  DEN äter små snäckor .. 
och sedan den kom så har jag inte haft några
Matning  och alla far runt
En med och en utan kläder .. ha ha .. så olika löven  faller
Andra hållet .. men fy .. vill inte ha containrarna där 
MEN men får väl stå ut  .. DOM måste ju slänga sitt skräp 
ÄN är det många portar kvar att renovera

DAGENS väder mitt på dagen .. så mera moln eller som nu klockan 16,45  mindre 
moln och mera sol 
HA DET SÅ GÅTT ALLA VÄNNER
TA HAND OM VARANDRA
I
MORGON
ÄR
EN
ANNAN
DAG
och vi vet inte när livet tar slut
En liten pigga upp bild 
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar