lördag 19 oktober 2019

2019-10-19 Lördag

Hejsan .. en vecka har snart gått igen .. sedan sist
I dag sol och moln .. månen är framme än
Lördag 19 oktober  vid 09.01 .. Ha det så bra go vänner
Måndag .. förberedde för att stoppa lite kattmöss
Där är grisar som ska stoppas .. dom är klara  nu .. så lite hundleksaker
För övrigt var det en seg dag .. som vanligt när det är grått ute
Tisdag .. stoppade en del 
Lite grönt där och andra .. dom ska sys ihop .. innan dom hamnar i julpåsen
det var trögt även denna dag
Tog dagen som den kom .. fikade och åt mat .. för se det vill magen ha
Onsdag .. kollade ut .. skulle gå till CH  .. är väl grannarnas nya kök  som kommer
Och via soprummet .. där denna lapp eller skylt satt på väggen vid utgången
Den är ju mysig
Så traskade jag iväg mot Gruvvägen .. fint där med många fina häckar
Vi fikade .. så dags att gå hem .. nät i gräset
CH frågade om jag hatade allt vad nypon gäller  eller kunde jag tänka mig det i en vas
Och det kunde jag .. så det plockade jag ner i en kasse
plockade själv det jag ville ha .. fick låna en sekatör 'FINT blev det på bordet
JAG gillar NYPON .. bara jag slipper äta dom 
Innan jag var hemma tog jag en promenad ..  lite extra runt 
dessa var vid en av villorna
Så gick jag runt huset hemma innan jag gick in
denna buske borta vid gaveln på huset  .. men vad ..
Jag fick denna fina bukett av henne .. så fint både i rum och kök är det
Så blev det torsdag och jag skulle plocka om lite .. så jag fick in lite tidningar i ett skåp 
Bokhyllan  i rummet .. så när jag skulle in med kartongen i skåpet mitt emot .. 
bredvid datahörnan
Tjongade jag i dörren  .. ja ja .. bara att krypa och leta 
TROR jag fick upp alla ..
Mera stoppning .. flyttade denna kartong till Papperskorgen
För jag har ju svårt att bocka mig  .. det blev ju bra 
Och där är det en del klara
Just det  .. fick ju med lite tidningar hem
Och Gunilla   var i ett korsord 
Så nöjd med min rörelselampa  .. 22 på kvällen och slipper tända i hallen
vid toabesök .. eller .. som här .. koll av mobilen som är på laddning
och ligger på bänken där vid väggen innan dörrhålet
 FREDAG nu  och jag ska gå till ICA och sedan till Gruvvägen på en fika
 Och hälsa på Kajsa som är där i dag
Detta är borta vid 47-an .. där matas det fåglar
Jag gick skogsvägen  .. vände mig om just där stigen börjar
Fint  .. stora gatan går förbi där
Traskar vidare  .. vänder mig om igen 
 en ek  i höstprakt där vid stigen
Fin mossig sten
DÅ var det blå himmel en stund mitt på dagen
Men mycket grenar och blött efter allt regn .. så man fick kolla var man satte fötterna
OCH blöta löv är hala
Så framme .. apoteket först .. Inte helt sant .. för pratade med en bekant bakom  
alla blommorna där ute 
OCH lite paff blev jag när jag kom in på apoteket .. ombyggt .. 
OCH TOPPENFINT 
Så in på Ica  .. eller jag var ju redan där
Först till Spelkassan och bytte ett par triss 
Och inne i butiken OMBYGGT där också   .. 
Så handlade lite ägg .. dom var där dom brukar .. men mycket hade bytt plats 
Köttdisken  .. där var det grönt förut .. nya fina kyldiskar med dörrar
Batterierna var några montrar längre in i butiken nu 
Så klart där på Ica .. Tänkte ta bussen .. men då hade jag fått vänta
en kvart .. ingen lust  .. så då traskar jag iväg 
OJ så mycket jag hade missat om jag tagit bussen
Megaloppis .. men det var ju en månad dit  .. inte nu på söndag som jag trodde
Så Jula .. Coop mm där borta
Men det gäller att se var man går  .. såg flera  "gropar"
Så OK-Q8 .. där byggdes det nåt utanför
Fint träd nästan mittemot OK
Så fortsätter jag mig promenad .. går utvägen som jag kallar det för
OCH oj vad svampar  jag såg lite här o där
Först på den lilla vägen mitt för OK-Q8 
ändå fotade jag inte alla och tog bort en del bilder när jag kollade alla bilderna
Att vissa svampar  kan vara så fina
Oätliga 
 på sista bilden .. den kollar ju på mig 
Där har jag ramat in mitt hus  och garagetaken i förgrunden
 Går stora vägen .. mitt emot där är badet
Så fint över allt nu med höstfärgerna 
Jag har traskat på .. över en gräsplan och så en grusplan där skolbarnen 
sparkar boll ibland
NU en liten bit kvar så är jag framme på GRUVVÄGEN 
björkarna är på andra sidan gatan
Framme och där syns vattentornet bakom träden
Och möttes av Kajsa  på trappen .. och blev överöst av hopp och pussar
Så blev det fika skratt och Kajsa-kel 
Så var det dags att gå hem .. och nu är jag hemma  .. några portar ifrån 
mycket löv över allt nu .. Lite halt när det regnat
Hemma utanför  .. och där är barackerna där det är byggkontor och lite annat
Apotek-saker .. + garn jag fick AV CH .. två nystan
Lite godis .. en blå fick CH  ..  äggen var nästan slut 
15,36 .. kollade ut också .. när jag var hemma  .. 12,40 .. gick jag hemifrån  
Så 3 timmar var jag borta  .. vilken promenad det blev
TOG 105 bilder
en del togs bort .. KAN ju inte visa allt här
BLEV nog lite mycket ändå i dag
HA EN BRA LÖRDAG 
Ska stoppa lite fler kattmöss .. nästan 100 kvar
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar