måndag 14 oktober 2019

2019-10-14 Måndag

Hallå i regndiset ..
Så tråkigt detta väder är 
JAG och Fibromyalgin är osams 
En jobbig tid för oss med denna sjukdom och som har problem med vädret
Alla är ju olika med det .. för varm eller för kallt inte bra
KYLAN är värst och detta grådis som är i dag
dimma .. inte i dag men inte alls bra
SÅ vad har hänt nu då 
I LÖRDAGS  fixade jag till mina pajer .. det var länge sedan nu
HANDLADE ju dagen innan så det kom hem Broccoli
Så en Purjolök i denna gång .. GOTT
Ibland undrar jag varför jag inte köper purjo oftare 
DET är ju så gott
Fint utanför
Molnigt
Så hoppar vi till SÖNDAGEN

Så fint väder det var då 
och så var det hela dagen med mer eller mindre moln
Så hade jag köpt rörelselampa
Här inifrån rummet
Från hallen .. så bra det blev .. slipper leta efter lysknappen när jag går på toan
99,95 på City Gross .. värt det .. Kan röra den som jag vill ha så det tänds.. när jag går ut i hallen på natten från sovrummet
Ibland tar jag en koll i rummet .. slocknar .. så tänds den igen
Jag köpte en annan lite vakt till Toa-rummet .. men nej inte bra
Den slockna de ju när jag tände lyset
Så det var inte som jag ville .. för dåligt lyse för att bara gå in och göra det jag skulle
Så den ska jag lämna åter
Söndagslunschen .. mums
Så virkade jag dom två sista  kattmössen .. hade räknat igenom alla
Saknades 2  till 315 .. ville ha  jämnt antal
Så finns det även 20 hundleksaker
dom två sista i denna omgång .. kan bli flera
om någon tingar och vill köpa .. redan sålt några julmöss-grisar
Hoppsan den ramlade nu på morgonen .. föll ju bra där 
På plats igen på skåpet i rummet
Skrammel utanför .. nu åker 43-an,s badrum all världens väg
OCH olika färger i höstens grådisiga väder utanför 43-an
OCH jag har fått  två större bett och ett mindre
Men ta kort på sig självt   på bakhasorna eller bakbenet 
DÅ behöver man vara akrobatiskt lagd 
OCH det är ju det minsta av allt jag är
För nåt stelare får man leta efter och vad det kliar
Började i går eftermiddag 
UNDRAR varifrån det kom .. från balkongen .. eller ????????????
Strunt samma dom är där och det kliar
Kollade lite på nätet .. kylbalsam skulle vara bra .. och se det liar mindre
Förut hade jag tjärsalva .. den där  Skillingaryd  som man använt till hundar i åratals
Den är toppen till det mesta
Den gröna burken den har jag använt sedan jag började i butiken för många år sedan
Den såldes för 16 år sedan 
OJ vad tiden går
OCH här också 
Fikasugen nu .. 11,45 är uret
HEJ SVEJS  för i dag
i grådis
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar