tisdag 22 oktober 2019

2019-10-22 Tisdag

JA ha .. tiden den går .. sol i dag men en hel del moln
Då när jag klev upp 08,24 .. var det bara detta 
MEN  nu är det desto mera 13 på solsidan och 9 på skuggsidan
Vad har hänt .. det gamla vanliga 
tar dagen som den kommer .. för det mesta
I söndags tog jag en promenad runt badet 
Traskade iväg den lilla tvärsövervägen 15,37 var klockan då .. 
för helt plötsligt kom solen fram efter en mulen dag 
efter att jag kastat lite sopor
Hoppsan .. 2 minuter senare på andra sidan vägen badet till vänster
DET byggs om  .. hade grävt ett långt dike
till höger ska det byggas ett nytt dagis
Kan man kalla det för att det är lite rörigt
Vid sidan om badområdet
15,41 framme vid den fina björkdungen där innan svängen åt vänster och förbi
badet på baksidan  ..
Ska snart svänga av .. ville ha med alla björkarna 
Och en vattenpöl var det där
Dungen från ett annat håll 
Rakt fram är  en gångstig 
Till höger är Hjortenbergs-kyrkan
Samma träd syns på båda bilderna .. det första till höger det andra till vänster
Så rakt fram .. NU är hösten som finast
en del träd är helt kala men många har sina löv kvar
men sedan i söndags har det ramlat en hel del 
Där borta rakt fram fanns en soffa förut 
Den försvann  för länge sedan i somras
Den var trasig .. nästan farlig att sitta på .. men så lagom avstånd att vila där
på denna rundan
Så min fina björk 
15.49 .. ja ha .. tog en sväng genom den skogsdungen som är där
15,50 .. zoomade in detta fina rotparti
Alla växter är inte vissna 
15,51 .. detta blev dagens favoritbild 
En trevlig bild på en mossig gren
15,54 .. framme .. till vänster är badet .. parkeringen rakt fram
15,56  .. gick förbi badet
15,58 .. kullen mellan vår parkering och stora vägen .. och badet på andra sidan
bakom ryggen på mig nu
Där ser man min port mitt i bilden
Till vänster denna fina bergklack med mossa på .. där brukar det vara fullt med violer
även små blåklockor .. dessa var under en buske .. fortfarande så fina 
denna oktoberdag 
16,02 hemma .. ska bara kila upp för två trappor
Av med skorna i hallen
Tog av mig och satte mig en stund och pustade ut lite
Sedan blev det lite mat och så tv-kväll
09.42 .. måndag morgon .. nu är det väl väl utvädrat .. vädrar alltid sopskåpet
en stund eller när jag är ute .. nu blev det över natten
08,48 .. frukostdags
08,50 .. SN ska läsas och så ska det kryssas lite
10,33  .. hör ljud utanför
NU är denna bänk vinterförvarad någon stans
DEN hörde jag också då .. men killarna som jobbar med renoveringen vinkade
så pratade dom .. så for han iväg utan att lastat av
11,05 kom han åter med denna stora
NU skulle det kastas .. senare kastades det ner en del från en balkong
var väl ett kök som for ut där då
DET som är kvar där .. en del åkte in i containern .. det andra till en annan  
till vänster om min balkong
Så på eftermiddagen bytte jag underlakanet som gått sönder
Och så äntligen fick jag upp kablarna från golvet
Men det strulade lite .. så jag fick vila en lång stund och ta resten senare
INGET jobb för mig i golvnivå  .. Den är klar nu .. men så en säng till .. nån dag
Den hittade jag nån stans .. men hittar inte åter sidan ..
SÄGER BARA DET .. såååååååååååå sööööt
Och jag som gillar kaktusar
Så åter en kändis  ute ur detta liv .. 94 år
Bengt Feldreich  
Så blev det tv-kväll och lugnt
Tisdag .. vaknade till detta oljud .. och fy attan vad det tjöt
Smutsiga fönster 08,24 .. ok han får jobba då  men jag som är morgontrött gillade 
det inte nåt vidare .. OCH maskinen tjöt ovanligt mycket 
.. den gillade väl inte blöta löv ..
.. HEJ SVEJS FÖR I DAG ..
I söndags blev jag klar med stoppningen av alla kattmössen 300 st
nu ska dom delas upp i 6 olika påsar till lika många katthem
HA DET SÅ BRA GO VÄNNER
HEJ då för nu 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar