fredag 17 maj 2019

2019-05-17 fredag

Hejsan i röran ..
det flyter på
Jag vaknade 06,35  blä .. gick upp och satte mig i fåtöljen i rummet
SOVER lika bra i den 
Tv-morgonprogrammet lyssnade jag på med ett ½-ft öra
Så hörde jag nån kom in
orkade inte bry mig
somnade
vaknade vid 09,08
Klev upp
Kunde ju inte sitta kvar där
gubbarna sprang ut och in
KOLLADE läget
hejsan hoppsan
Köket var målat

Lite senare .. satt i sängen och skulle klä på mig
hoppsan .. där öppnades dörrplasten som är nu under byggtiden
HEJ sa han och gick till en annan dörr  .. grovkökets
Ja ja .. ingen fara skedd .. hade allt utom långbyxorna på mig
men han såg lite snopen ut när jag satt där
Så i dag kom dörrkarmarna upp .. 3 st

och trösklar .. men denna in till sovrummet 
hoppsan .. gung gung .. den måste kapas en aning .. lite för lång
Syns inte här men en glipa är det 

Så härligt när gräset klipps  ..  och så gott det luktar
i går em var detta

Jag var och hämtade nyckeln tipp postfacket i går .. 3 fick vi
Då såg jag denna fina syren-kvist som är på g
Vet ej vad det är för träd  .. men blommar så fint nu 
borta vid HSB-husen
HEJSAN sa SIXTEN till mig med ett jamande när vi sågs
så snack med matte och ett par andra damer
NU satt dom vid boule-banan 
för vid vår snackbänk var det skugga .. här var det sol
Lilla gos-kissen
En maskros
gillar detta ogräs  .. för dom är fina

Gick en liten tvärs-övers-väg innan jag hämtade nyckeln
blommar fint  .. men vad .. ????
då var det fint väder
och det är det i dag också  
lite blåst bara

Avslutar med denna kornettblomma
som jag köpte vid Ingvaldstorp för  två veckor sedan ungefär
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar