tisdag 21 maj 2019

2019-05-21 Mera röra

HEJSAN .. ja ja  rörigt men det går framåt
I söndags så blev det svart i trappen 
när jag var på väg upp 
och en smäll var det
fy inte alls trevligt
fick treva sista biten
Så gick jag ner för att se om jag såg nån 
NEJ trevade upp .. nej då kom jag på Finns lampa i mobilen 
Data och tv var av hemma stopp där och internet
messade basen för bygget
Vet inget sa han .. ska kolla 
det hände nyss  för en kvart sedan när jag kom hem
JA ha .. ok
 Så blev det måndag ..  stopp på morgonen 
.. det kom åter efter ett tag
 Så var det el-central-byte så då var det stopp i ca två timmar
det var ju ok men trist när dom höll på  .. men så är det ju
man tycker det är jobbigt med arbetare hemma
ha ha .. det har det varit i snart  2 månader
men det går mot slutet 
UNDRAR om dom hinner tills i morgon kväll
Jo det tror dom .. var en kille här nyss
Golvläggningen blev i måndags

Och elkillen fixade sitt
Vanlig el och så data  .. ja ja .. tror inte jag kommer att använda det
Skåpet .. svåröppnat men snyggt 
Så kom strömmen på igen 
Det gamla är ett minne blott 
JA och det fick jag känna på senare på dan 
 då gick strömmen igen  .. men bara här hos mig
Dom undersökte .. en huvudsäkring i trappen ..
Men vad händer
Det som orsakade det hela var tydligen mitt extra element
För nu Var det bara  i mitt rum felet var
Ja ja så det kan bli
3 enheter ström nu mot  1 förut
mindre styrka på  huvudproppen nu  
Så promenader och olika blommor
Så asp-blomningen i går
Och i dag 

En fin björk

Lilla Kajsa var på besök hos extramatte i går
Jag var och lämnade åter nyckeln jag lånat 

Tog vägen över kulle hem då
Och det var då när jag kom nästan hemma som jag såg all snö som inte var snö 
inte badskum heller
ASPARNA som blommade av 
Och denna satt på en   trälist där det är lite krokar
MEN den är ute i det fria nu
I dag kom denna in i köket

Så kom städskåpet som nu ska vara i grovköket
Kan nog bli bra .. till vänster ska tvättmaskinen stå
Och just nu kom detta in  .. det ska skarvas ihop i taket i grovköket
som såg ut så där i går
Var till Ica förut i dag och fick detta stiliga par på kort
 i asp-luddet 
Jag tog skogsvägen hemåt .. hade bara två kassar 
Fint att gå där och strosa .. men inte i dag med två kassar i händerna
 skönt var det ändå 

Det står där så fint paradisäpplen tror jag det är .. 
brukar vara små små äpplen på  hösten
Avslutar dagen med denna sötnos som dök upp på en sida förut i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar