lördag 25 maj 2019

2019-05-25 Lördag

JA ha -- lördag och allt är inte klart 
Diskmaskinen är inte inkopplad 
men spisen och tvättmaskinen kom igång i fredags
så finns det lite småfel  .. en del är fixat
Lådan i spisen där plåtarna ska var .. den kärvar och handtaget sitter löst
Och måndag eller tisdag kommer ytterdörren - troligen kommer min på tisdag
dom börjar på våning 6 och går neråt
och då får vi hämta dagens SN utanför dörren
Posten den har vi haft snart en vecka
Såg han utanför från balkongen .. gick ner
och där stod han och kliade sig i huvudet
Hans första dag där .. dom hade satt namnen fel
det ska gå uppifrån och nedåt  .. men jag var först
och inte i bokstavsordning är det heller 
få se om dom ändrar ..  SÅ där ska det inte vara sa han
Lite and-besök utanför häromdagen
Klockan 8 i torsdags morse kom dom och skulle hämta kylen 
men det är inte tömt sa jag
Så då fick jag sätta fart och fixa det så kom dom på em
Det står snett så jag trodde inte det var klart .. men  kylan var på sedan
ett par dagar både i kylen och frysen
Det funkar bra men står fortfarande lite snett
Söta KAJSA kom på besök med extramatte
matte ville kolla hur jag hade det 

R Ö R I G T sa jag
men det löser sig väl
nån gång
mindre hyllor och mindre  lådor fast det är flera lådor
 en hylla mindre i alla skåp .. och  likaså med lådorna
 4 istället för 5 
skåpet i rummet som blev för stort i hallen .. tänkte jag sälja
men det står kvar i rummet och där ska det förbli
efter en del väntan så fick jag det nya skåpet  montera .. men oj så litet det är 
emot det andra
Där är det i hallen med hurtsen  som förut  .. men mindre blev det 
men bättre än inget alls
Spisen  .. den skulle brännas ur .. det tog nästan 2 timmar 
och osade en del gjorde det .. men det stod det i  infon
Kokade ägg under tiden 
Men att få ordning i lådorna  inte lätt .. där gick det skapligt
Men där var det värre .. och saknade en låda där  .. då var det svårt att få till det
I garderoben - eller skåpet i hallen .. där hade dom klantat sig
2-3 skruvar genom väggen in på alla hyllorna
18 skruvar räknade jag till  .. så nu ska killen ta bort .. slipa av dom 
Puh vilket jobb han hade .. och så glömde jag det lilla överskåpet 
där var det 2 skruvar .. KLANTIGT att ha så långa skruvar
UNDRAR om alla andra har samma problem
Lite i ett av skåpen
Grovköket med lite egen lösning .. finns ju inga hyllor där
MIN lagerhylla i grovköket får stå på andra ledden .. alla dessa rör som kom till med det 
nya värmesystemet ..
Under diskbänken .. nästan som förut där
Ja ha .. dessa fick jag ner i en låda .. fanns ingen hylla i skåpet kvar över diskbänken
där dom var förut
Ett skåp nästan klart
JA ha .. ska jag ha det så eller inte .. mitt kontor fick ett skåp och en hurts
 men där ska jag fixa en annan  skiva .. nu är det min gamla skärbräda som inte fick plats ..
eller  fick  inte plats i det  nya 
Lite rörigt än  mycket som ska plockas i ordning både här o där
TOG en promenad  vid 5-tiden
Såg denna fina fjäril
  Bara så fina detta ogräs
Tror det var lite kärlek i snigelvärlden
hemma från balkongen
Mås nästan hemma
Syrenerna blommar för fullt utanför

NU får det räcka för i dag
JAG är trött 
allt plockande .. så grubbla hur det ska vara
ja ja .. nån gång blir det väl klart
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar