lördag 1 juni 2019

2019-06-01 Åter på g

HEJSAN .. åter här
KONSTIGT fel det blev på min datorskärm 
JA det gick först inte att stänga av den  .. ok då .. du får väl lysa på natten då
 Så bara nån dag senare .. hade loggat ut .. så stängde jag av skärmen som jag brukar
nu fungerade den
Ja ha ok då 
Så morgonen efter söndagen tror jag det var
då kunde jag inte sätta på den .. knappen var knasig .. som den varit några dagar
ok tjura då sa jag för mig själv .. du kommer väl på bättre tankar
Men nej det gjorde den inte
Ringde min datakille på måndagen .. vad kan jag göra .. INGENTING .. ny skärm
Skulle stänga av .. ta ur kontakten  .. men nej det ville sig inte
Så då tingade jag en skärm
Kanske på tisdag .. nej .. inte på onsdag heller
helg på torsdag
Kunde få låna av CH .. men jag så .. han borde komma i morgon fredag
NÄ icke sa Nicke .. då var han ledig .. messade utan svar
ringde på em  .. Då var han ledig ..hade ringt kontoret utan svar .. då sa han stängt 
BLÄ sa ja för mig själv .. dom sa att himmelsfärdsdagen stäng ..  VARFÖR kunde dom då inte säga att det var stängt på fredagen också
BLÄ .. Åker till Elgiganten .. med CH  .. hon går till Granngården som ligger i samma område
MEN giganten hade inget hemma 
BLÄ .. det slutar med att jag lånar CH,s skärm som hon har
den är fyrkantig
Ok det spelar väl ingen roll
Den fungerade  .. lite ovant med det formatet 
lite inställningar så är det ok
FÅ en kabel över som jag inte fattar vad den ska vara till
den gick från den gamla skärmen till hårddisken
Allt fungerar  .. så vad .. Det kanske visar sig nån gång
NU får det vara som det är tills vidare
jag får behålla denna skärm om jag vill 
få se hur jag gör
NU är det JUNI
och Kristin vann dansen som alla tippade på
Äntligen är mitt kök klart .. ok inga gardiner uppe än
Detta är mot hallen
Åt andra hållet .. utan gardiner och en massa verktyg på bordet
för det finns lite saker som måste fixas
lite hyllor i grovköket ska upp  
men tvätta går bra .. och en maskin  är tvättad i dag
diskmaskinen fungerar  .. men bara  ren-görings-disk har jag gjort
kanske diskar i morgon
Hallen klar men en dörr i vägen .. den till köket
måste vara tills synen har varit .. ok jag kan ta bort den 
men klarar inte det själv .. konstiga skruvar där
 och var ska den stå under tiden 
den och den mellan kök och sov ska också bort .. ner i förrådet 
Hallbänken har blivit en lite byrå
den är högre  .. det är bättre  .. men ska hitta en som är lite  längre
men denna får duga tills jag hittar nåt jag vill ha
Min ena fina solvända
När jag äntligen fick sova så länge jag ville i fredags så kunde jag inte sova
vaknade vid sju och ser denna trevliga vy i köket 
måste ju bara fota det
så hade en andra blomma slagit ut på petunian 
nu är det många knoppar till som ska slå ut snart
 men i dag regnar det då och då
så skiner solen ibland .. så mulet i nästa stund
mest mulet har det varit i dag
 nu är klockan 16,12 denna lördag

I tisdags fick vi ny ytterdörr

Nu är den borta

Mycket som skulle bort

Så blev det tidningsfack utanför
NY tröskel

dörren på plats  just utanför  vid hissen .. lite krock kan det bli men så har det ju varit alla åren
den kan dom ju inte flytta på
NYA dörren

Ordning o reda igen
Mina krokar är uppe

Och jag får tidningen så här numera
Hej svejs för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar