tisdag 11 juni 2019

2019-06-11 tisdag

Tisdag i regn 
OJ vad den har växt
OCH här hemma  går det sin gilla gång
 i går var syn av lägenheten efter renoveringen
lite småfel var det .. det visste jag ju
avloppet i grovköket .. det osade lite .. men det ska det väl inte göra bara för att 
silen saknas .. nej då .. då satt vattenlåset snett .. det fixar vi snarast
och efter ett par timmar .. knapp kom en kille .. men silen då sa jag
vad då .. ja det finns ingen sil  .. då hämtar jag den .. det så hon inte
Allt fixade sig
CH och jag kollade in spisen .. den är ju ny för mig
OK  sa jag efter en del kollande .. det löser sig nog vart efter
har ju bakat mina pajer och i förrgår blev det ugnspannkaka
Bilden är borta

Vännen kom på besök med fin bukett
OCH GO-fika blev det
OCh så fick jag denna bricka som han vunnit på nån lott
Så min fina kornettblomma i köket
NU är det grannarnas tur att få sina fina kök
detta väckte mig i morse när dom lastade av
Vädret är runt 15 grader och regnar i dag
Fått upp tavlorna i köket

Trevligare utan den orangea väggen
Bordet

Fick ingen morgontidning i går
så på kvällningen var jag till CH och hämtade hennes
då såg jag denna fina fjäril på min hemväg
såg många  på min promenad i pingst men då lyckades jag inte fånga dom på bild
Så en dubbel prästkrage .. men baksidan .. det blev på tok för suddigt
UTANFÖR min port  så fint och dom lämnade det när dom klippte gräset
det var väl fint gjort
Blåklockor finns det på Gruvvägen vid en del villor på trottoaren
Lite moln i går eftermiddag

Och månen på min hemväg efter att jag hämtat tidningen
Och i blomlådan vid portalen in till innergården
dom små .. det finns stora också

Läggdags snart .. nja men stängde av stora datorn då .. 
och den hade varit i viloläge en stund
HEJ DÅ Kollade om månen kom med .. men det var i lördags pingstafton
Utanför på baksidan vid Hjortenbergskyrkan 
Bara en fin bild
En kråka i ett torrt träd
Så avslutar jag med lite bilder på KATTEN SIXTEN
HA det så bra
Vännen är hemma och packar inför sin resa
så ska vi äta pannkaka innan han åker
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar