torsdag 6 juni 2019

2019-06-06 Torsdag i dag

Nationaldagen
Svenska flaggans dag 
6 juni
Sommar
i dag sol och moln och 22 grader med 28 på solsidan
Det har hänt lite av varje denna vecka
 SLUTBESIKTNINGEN av lägenheten sker måndag eller tisdag
Vet att det finns lite småfel
I måndags fixade jag mina pajer 
första baket i nya ugnen .. en aning ojämnt gräddat
Men dom smakade som vanligt
Fick upp parasollen 3 stycken nyköpta på RUSTA några  dagar innan
Soligt och jag bara satt där och njöt en lång stund

Alla tre kom upp efter en stund

Och petunian den frodas 

Lite från ovan  .. Tisdag nu 

Tvungen att stryka gardinen innan den kom upp 
och då  just innan .. men det finns ju inga hållare
att sätta dom i  .. fästena var där men inte hållarna JA ja 
dom försvann  .. för att jag inte tänkte på det .. när jag rev köket
dom skulle jag ju ha tagit bort
Men det är som det är
HITTADE ett par fula i en låda .. får duga så länge

och gardinen kom upp  med lite trixande .. 3 meter och hantera själv
men det gick bra 

Så lampan i sovrummet

och se den lyste
Men till grovköket  får jag ta till denna spiral
FÖR se .. taket är sänkt och där finns ingenstans att sätta några fästen
BLÄ sa jag när jag fick se det .. för gardin ska jag ha där
Så gick jag till ICA .. mellan eller vid HSB-husen är detta fina  Rosenhagtorn
Så en bit bort på vägen där fanns det hundkex
ÄNGSHAVREROT ..  men det visste jag inte då
frågade på FB och fick svar .. då kollade jag bland växter och se det heter den
Så lämnade jag lite dagstidningar på Zoobutiken .. då där vid parkeringen
just innan Icas Parkering .. är denna fina gran med många kottar på i år
 Så köpte jag två nejlikor .. för dom gillar jag  urnorna eller vad jag ska kalla dom köpte jag 
på En butik i Oxelösund .. den som COOP ska köpa upp .. 
namnet är borta just nu
Men jag har plockat om dom lite nu .. så nejlikorna är  i dom urnorna 
en mås på barack-taket utanför
Så blev det onsdag och en skata var utanför när jag fotade dagens väder

08,50 .. nyss uppstigen  .. 18 grader och 28 på solsidan då
Och petunian fick sällskap i går efter Ica-turen
HEJ o hå vad gör han där 
men den är borta nu .. det är där dom renoverar just nu 

Där ligger dom grannarnas alla kök 
han ska hämta och fick gå upp i släpet och flytta om lite
Trodde han skulle kasta på ett nät .. men nej då .. han for iväg ändå  
Så drar han upp flaket på bilen  .. just under min balkong är han nu 
Torsdag nu och fint väder

Och vände på den 

Och en närbild
HA NU EN SKÖN FLAGGDAG den 6 JUNI
Jag   har svårt att hitta orden ibland .. jag minns inte vad en blomma heter 
eller någons namn kan vara borta 
 Kan tyckas konstigt ibland
MEN det har med min FIBROMYALGI att göra
Det är en av  sakerna jag får stå ut med med denna sjukdom
så tröttheten .. det onda .. så vissa dagar sover jag bara bort
 för jag orkar inte göra det jag vill 
planera .. det måste man göra ibland .. men så blir det inte så för
TRÖTTHETEN tar över 
HA DET SÅ BRA ALLA VÄNNER
alla har vi våra olika krämpor
 PÅ väg till Ica i tisdags
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar