torsdag 20 juni 2019

2019-06-20 Torsdag

Midsommarafton i morgon 

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓
TISDAG
Var till Ica .. handlade denna + en massa mat
KOKAT ägg två gånger redan
Så bra det är
🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚
7 åt gången .. förut kokade jag 8 .. men det tar den inte
Men bra blir det
En bellis uppifrån 
en skatunge
Fullpackad cykel .. fick gå hem .. för det blev lite mer än jag tänkt mig
 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 
ONSDAG
Duvor på tunnelbanan utanför
Jag var en sväng på stan först  .. skulle ha ett par saker
Så tog lite tid på mig och hade nästan en timme över
SÅ jag besökte västra  kyrkogården 
och detta är lite från minneslunden
Den sk Asklunden
Den är ganska så ny .. trevligt där .. satt en bra stund och bara var
 Så gick jag till den andra
En som jagade mat  ..  näbben full
Rofyllt där också
Många träd runt omkring där inne på kyrkogården
Undrar om nån bodde där .. såg lite öde ut

Så cyklade jag utmed ån  .. för att komma till lasarettet
Och för att hitta cykeln när jag är klar .. fotade jag   platsen där
HÄNT att jag letat nästan ihjäl mig efter den
Incheckad .. det får man göra själv numera  .. smidigt

Andra långa gången  av tre

Framme  .. en dryg ½ timme kvar
Efter hemkomsten kom regnet  .. jag klarade mig 
och tror Kajsa och extramatte gjorde det också
för jag mellanlandade där på en  fika 
och så följde dom med en bit på vägen
Kissrunda kan man väl kalla det för

Ja där är Kajsa  med lite Lynx bråk .. nja bråk vet jag inte
Kajsa vill leka men det vill inte Lynx
Så en mås utanför
En mås kollar in containern  .. den vandrade på kanten 
så hoppade den ner i .. och kollade runt lite 
Nyfiken var den .. hittade väl inget .. den flög 
om det var samma som landade på  lyktstolpen det vet jag inte
men där sitter dom ofta
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
TORSDAG  
Gillar man fjärilar så kan man se det lite över allt ibland
Skugga vid balkongdörren bakom  ormbunken
Så blev det lite rörigt en stund
innan regn o åska kom
Men dom rören sågade några killar upp
skulle väl vara nån stans i nåt bygge dom håller på med
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar