söndag 16 juni 2019

2019-06-16 Söndag

HEJSAN .. ... 
Lite trist i dag  .. mulet men 20 grader
men så är det vissa dagar är bara så
fibromyalgi heter det 
I går var jag på en promenad .. runt en timme tog det
men bilder .. få då
Dagens bästa bild 
Satt på balkongen  .. gillar skatorna
vackra rena färger
satte på intervallfotograferingen 
Så detta blev det då .. ok flera bilder  blev det då men sparade dessa + några till
Bara synd att den vände baken till 
I fredags var jag på stan
Klippning
innan så var jag till Karin som varit sjuk och var det fortfarande
nu fick hon mina tidningar och så hade jag köpt en blombukett till henne
men bara lämnade dom i dörren och sa några ord
om KRYA PÅ DIG
Så  traskade jag  den sega Stockholmsbacken hemåt
vid Skola messade jag CH och frågade om hon var hemma
jo jag var välkommen
VAR lite sur för en av jobbarna hade inte kommit dagen innan 
Så TYPISKT .. ringde basen just som jag skulle ringa på dörren
OK jag kommer om 5 minuter
VILLE ju ha bort dom där två dörrarna som var i vägen
Hade tagit kor på denna dubbla prästkrage några dagar innan
men baksidan .. blä den blev inte bra
SÅ efter avklarat  arbete med dörrarna som bars ner i förrådet
for jag åter till CH för det där fikat
DÅ fick jag till en bra bild på den dubbla blomman
Äntligen är dörren borta
Så nu ser jag detta som jag vill.. DÄR är inte dörren borta
har ingen ny bild på det
Efter promenaden i går satte jag mig på en av våra parkbänkar .. 
den syns där i bakkanten av bilden
Hade tagit detta kort på den fina blomlådan
från balkongen ser man ju inte hela
En tistel .. gillar denna växt
Hundkexen växer  i massor  både här o där
detta var på vägen runt badet där det är en skogsdunge innan kurvan
Efter nästa kurva .. den flerarmade björken
Skatan flaxar
Hade hoppats att få se många fjärilar i går
men undrar om dom inte gillar blåsten 
för varmt och skönt var det 
denna såg jag i fredags på väg hem från CH
men oj vad kvicka dom är
HEJ SVEJS för nu
NU är solen på väg fram  .. molnen har glesnat
HEJ då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar