tisdag 25 juni 2019

2019-6-25 .. tisdag

Nu molnigt  . förut var solen framme
Dagens väder ½ 9  18 eller 26 grader
beror ju på vilken sida av huset jag kollar på
21 nu på båda sidorna men  molnigt   men ljusa moln över hela himlen
Lördag midsommarafton 
Plastade in lite recept och bringade ordning  i det som satt på insidan av köksskåpen
Hade ju insidan som anslagstavla .. det som jag använde mest
NU inplastat  ett ark i korgen på bänken där några böcker är
det andra i pärmen
För övrigt gjorde jag ingenting den dagen

Fel .. jag tog ju en promenad

EN kort promenad  .. bara runt dungen där jag bor 
Gillar tistlar

Dålig bild.. mås-skrän 22,30 på kvällen
Nån kastat ner mat från balkongen 

Den är min  

och några änder ville vara med ock smaka
Vem som vann .. vet ej

Medlemstidning .. förra månade fick ingen .. jo via länk på nätet   .. men där kan man inte lösa
krysset eller spara .. jo som länk .. men kan ju inte läsa där som jag vill 
så kom då länken  häromdagen 
blä
Sur var jag
Skrev till Nyköpings hem
Fick svar i går den ska komma som post i lådan
OCH den hade kommit på lördagskvällen eller nån gång
det var ju midsommar .. gick ju  ut  .. då låg ett ex på golvet
KOLLADE mitt fack .. där var den då
MEN JAG  gillar inte att folk kastar det dom inte vill ha på golvet
Så gör dom i vännens port också
OM du får post eller reklam så ta in det och kasta det i dina egna sopor
INTE på golvet i trapphuset
SÖNDAG

balkongblommor

Mås på taket en bit bort
På bordet på balkongen

Så min stolthet   lika vacker i år .. Köpte ny i år
Kan väl så från .. men nej inte min grej 
Äntligen fick jag till ett skapligt kort på en flygande mås

Bara ett moln

Lite mera balkong

Var till Ica  .. tog en fika  .. ser ut mot  blomstergården .. eller vad ska jag kalla det för
Bullarna goda men bamsestora och nyrenoverat är café-delen 
trevligt  mera öppen än förut
Jag gick delvis till Ica för att kolla om det fanns packning till min  blender
Men nej .. så där ska jag köpa en ny  .. lite över 5 år är den
Får ta  min mixer om jag ska blanda en smoothie 
Måndag
och där är det ny-utslaget först en sedan kom den andra dagen efter
men ingen bra bild

På förmiddagen så hade årets första måsungen kommit ner på marken här
 finns säkert flera men denna var nedanför min balkong
På kvällen vid 7 kollade jag ett program om den vita älgen fel dag .. detta var söndagskvällen

Några kajor har landat på  rören över gatan som är till barackerna
Måndag .. killarna rensade lite såg det ut som 
ska nog bara jobba denna vecka och en till sedan är det semester för dom
I dag nu är det tisdag

Tydligen storjobb på g .. ska  nog bli nytt golv i källaren
TROR JAG

På framsidan kom ett lass med skåp i dag
detta .. kan vara spisar .. dom andra kylarna mm syns inte från fönstret
jo lite men det gick inte att fota
JA ha så slö jag är
vädret är ju mulet .. blä då försvinner lusten
Men bloggat nu och ska fixa lite fika
så blir jag nog piggare
JUST det  lite fel är fixat .. kom två killar nyss
NÅN packning i badrummet .. det hade inte jag tänkt på
DOM som kollade .. besiktningsmännen och en tjej
Dom kollar ju sånt som jag inte vet ..
Men det finns några mera småfel kvar
HEJ SVEJS för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar