torsdag 27 juni 2019

2019-06-27 torsdag

Oj vad tiden går 
Snart slut på denna månad
Och vad händer här
Slöar mest .. haft en  dålig period
Fibron och jag varit osams .. dåligt väder delvis
så har det fixats lite småfel  .. men bara det som dom anmärkt på
inte nåt jag visste .. i dag tätade dom en  plastplåt .. kallar det för det
ligger på golvet i skåpet under diskbänken
liten glipa vid ena kanten .. blir det läcka kan det rinna över där istället för ut på golvet
hejsan hoppsan  kanterna runt om är nästan fyra centimeter
Så då lär det rinna ut på golvet vid skåpluckan långt innan det rinner över där
Ja ja

Fixat har dom gjort  ..  bra då 
Så satte dom fast eller på alla 

Hade inte ens tänkt på att dom saknades .. alla fyra på alla fyra elementen
Kollade .. drog ner alla från 7 full fräs till 5 .. så får jag se hur varmt det blir när kylan kommer
Tänkte fixa dessa  tre haklappar 
men fy attan stekhett vid fönstret där .. så då gick jag till datorn
bloggar lite nu

Bra väder men blåser för  mycket
Och så kan det komma flera  fixargubbar
Alla saker som var fel på är inte klara än
Och förra och den här vecka är fixarvecka
vara hemma eller sätta låset i c-läge 
OK det kan jag väl  göra .. men då vet jag ju inte vad som händer och sker
Visst .. lägga en lapp  ska dom .. men  gör dom det .. vet ej
Strunt samma   med dålig fibro-vecka  är jag ju ändå inne
Fixar lite .. nja -- jo gör lite småsaker här o där
I går virkade jag lite då och då mellan kryss o tv-kollande
Dagens SN ligger dom på här

Det var dagens lilla bloggande

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar