måndag 1 juli 2019

2019-07-01 Juli

JA ha   där är det juli nu .. oj vad tiden går

Svårt att välja ibland
Dessa pudlar på himlen i går  .. är ju bara så söta
Tog en promenad i går på 42 minuter + lite vila utanför innan jag gick in
Jo då .. jag fick med det lilla krypet
Så gillar jag tistlarna väldigt mycket  .. och just när dom är så där lagom utslagna
Vid TRÄFFEN eller FOLKETS PARK finns det en sopstation
där var det svart av kajor  och en mås på tronen  .. ha ha
men när jag kom för nära flög dom flesta
Så for dom runt på himlen 
Men när jag kom en bit bort så var dom åter där igen och letade mat
Gick en liten omväg på min badhusrunda  .. där vid parkens staket vid trottoaren var detta
STORA körsbärsträd
SÅ massor av kärnor på trottoaren  .. blä äckligt att gå där
Det mesta går till fåglarna ..  allmänning .. men tror inte folket plockar där
Så skulle jag svänga in på min vanliga runda
DÄR satt denna herre och hade hittat nåt 
smög fram och fick ett bra kort innan han flög iväg
jag korsade ju hans väg
Jag hade skrivit att jag trodde det var Floks 
men en dam sa att det var malva 
då kollade jag nätet och såg skillnaden .. den var stor
Alltid kul när man får svar från nån som vet 
Jag är väl inte så stor haj  på växternas namn
Så en duva en bit bort på en stor gräsmatta under några träd
NU svängde jag ut och gick ut med stora vägen en bit
I lördags var det besök på balkongen  .. men svårfotade

Här sitter den på  balkongmuren  på kanten
En av mina solvändor
Så blev det lite paj också .. för se mat vill magen ha

Morgontidningen 
 både tråkiga och trevliga nyheter 
Trevlig pippa som visade sig när jag startade datorn både i går och i dag

HEJ SVEJS för i dag

Har lite att pyssla med i dag
måste ta lite i taget .. och i dag byter jag i båda sängarna
SOMMARSTASSEN PÅ
hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar