onsdag 17 juli 2019

2019-07-17 HEJSAN

JA hej hej ..
Dagarna kommer och går 
vissa dagar dom mer eller mindre försvinner
Har man som jag fibromyalgi  .. då är det så
Vissa dagar skulle jag vilja glömma bort
MEN det går inte
promenader i bland
bara är ibland 
men 
mat och kaffe ett måste då och då
Väder var det 
Så fåglarna som gör som dom vill .. denna fångade mat
troligen till ett gång pipiga bollar i sitt bo
MEN  smutsigt fönster .. då blir det så där
Mat från ICA .. traskade iväg  tidigare än  jag brukar 
risk för regn .. och kom  just innanför dörren  
då kom regnet .. i går 
Gillar detta  .. 
Så lite senare kom posten .. ÅRET RUNT det visste jag 
och paketet hoppades jag på

RODDE det skulle vara mindre 
NY firma .. och det fungerade bra och med postfacket så
går det att lägga in ganska stora paket 
Batterier till hörapparaterna
två måsungar utanför mitt smutsiga fönster
Den ena hittade nåt .. men inte är det ätbart
Och i Året Runt var detta smoothie-recept
Jag gör ju en smoothie på em Nästan varje dag 
I dag onsdag blev det en med gröna ärtor och en ½ avokado
FÖR se trots att jag handlade massor i går så glömde jag den och lite annat
DET tog jag igen i dag
FÖR det plingade i mobilen
POSTNORD
paket att hämta

MEN jag ska inte ha nåt
MEN bara för att jag glömde en del i går så cyklar jag iväg
OCH SE
Mat kom det hem lite
PAKETET
Upp på bänken och öppna försiktigt
Ha ha  .. där for en del iväg
Fallfrukt
OCH så många fina färger det var
Redan virkat två
Först denna  i enkelt garn .. många färger i samma nystan
Så en till med ett tunt vitt
då blev det bättre .. men där blev ju färgerna lite fel 
Så en väääääldigt söt kisse som jag lånade från ett av mina katthem
Den är ju bara så sööööööööööt
DIT sänder jag lite kattmöss ibland
DET var allt för i dag
NJA
ett barnbarn fyller 28 år
STORT GRATTIS damen
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar