torsdag 18 juli 2019

2019-07-18 Torsdag

HEJSAN 
Kollat runt på min egen sida
Mina olika  egna platser
Mina katter mm 
ändrat lite då en del bilder var borta
Dagens väder
OCH en fin kisse ute på morgonpromenad
Den kollade lite
Jag undrade  .. det gick en dam där 
Kissen blev lite rädd för några fåglar och kröp ihop
SÅ gick damen tillbaks en bit .. kissen gick  till den där
som jag kallar tunnelbanan
Där blev det stopp på promenaden
MATTE 
Tog upp kissen i famnen .. så gick dom till en port en bit bort
Inte sett den förut
MEN tydligen van att gå ute  .. utan koppel
Sorterade garner i går 
så virkade jag av det nya garnet 
dom tre översta  .. blev lite fel färger  där .. men då orkade jag inte ändra
Det blev en till i olika rosa färger
dom där flerfärgade garnerna är roliga att virka av
Liten aning i tunnaste laget 
då tar jag ett tunnare vitt . och så blir det perfekt
NU en med rosa + flerfärgat 
SÅ ROLIGT med nya färger 
Förut i veckan har jag virkat dessa
Så nu går virknålen för högvarv
FÖR vännen och jag ska göra en lite resa till SMÅLAND
där finns 2 av "mina"  katthem .. så jag tänkte besöka dom + ett till på hemvägen
OCH då ska dom få lite extra nya kattmöss
OM det nu blir som vi har tänkt oss
OM  några veckar är det tänka
om vi får nån stans att bo
Vandrarhem brukar inte vara så dyra
HA det så gott alla kattvänner 
och alla andra också

JUST DET 
det är ju FREDRIK i dag  ett barnbarn heter så
OCH pappa har han blivit nyss fyllda 30 år
LITE fel han fyllde i februari
GRATTIS GRABBEN
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar