torsdag 4 juli 2019

2019-07-04 Torsdag

Ibland går dagarna fort
Ibland står det still
Just nu är det si och så
Dagens skugga på garderoben
men måste ju hämta kameran först Så jag var ju tvungen att kliva ur sängen
Så dagens väder med skuggan över gräsmattan på innergården
på framsidan  där var solen så då går det inte att ta kort
jo men det blir inte så bra
Bara ett moln i dag

Dagens petunia

Solvändan som står på bordet

Kornettblomman i köksfönstret
Vad mera då JO jag gjorde en rotfruktspaj i går
MUMS är den det som blev kvar .. med flit .. så gott så det kan man äta till annat
Här är receptet för dom som vill ha
Fick detta av min dotter för en del år sedan
Så blev den .. men lite fusk .. hade köpt färdigt pajskal 
skulle användas till annat som inte blev av .. tog det då 
Men eget skal är godare men helt ok att ha ett köpt ibland
Så gårdagen nej dagen innan SKRATTKRAMP
i tisdags var jag med CH en snabb visit till ICA
kom hem regnade så jag hänger kassarna över en stolskarm
SÅ på kvällen ska jag vika ihop dom
donk när jag lägger den ena på borden
Men vad nu då .. hade ju plockat upp allt  .. trodde jag
JO DÅ men äggkartongerna  som stod på kant .. där hade ett ägg ramlat ur
DET hade jag ett sett då .. det blev en del till äggstanningen till pajen
tog två där
JA ja lite kul var det .. hade ju kunnat varit helt paj  
MEN jag känner mig lite paj .. eller på dåligt humör
ur balans eller vad .. ja ja   
INGEN större fara men är lite ur gängorna idag
MEN i MORGON är en annan DAG
ha det go vänner
HEJ SVEJS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar