lördag 6 juli 2019

2019-07-06 Lördag

HEJSAN
Att vakna en lördagsmorgon före  7 är inte kul
speciellt när man inte somnade före  1 .. varför
blir så ibland men nu lade jag mig lite efter midnatt
varför då .. en fredag .. blir så ibland
nu var det för att jag var lite klantig
nej då .. tittade fel eller tänkte fel
satte på diskmaskinen  och klockan var en timme mer än jag trodde
Så maskinen stannade lite efter midnatt
JA ja så är det ibland
MEN 
INGET ONT SOM INTE HAR NÅT GOTT MED SIG
Sägs det
06,29    var tiden på kameran när jag fotade detta
ETT fågelsträck
Såg det från sovrummet när jag skulle lägga mig igen efter toabesöket 
och inhämtning av tidningen
For som en raket in till rummet .. haffar kameran
 far ut på balkongen med fart
och fick några bra bilder

MEN vad .. det hann jag inte se 
borta lika fort som dom kom
MEN harpalten fick jag flera kort på .. lite snurrigt först
HUR tusan for han runt
ha ha .. dom var ju två  .. så vem som är vem vet jag inte  
fick bara en på korten
Bättre skärpa på detta  

Mumsade lite gräs  .. så kom det ut nån från en port
HEJ DÅ .. nu stickar jag och min kompis
Satt och dåsade  framför tv-apparaten nästan två timmar
Då var vädret så här fint  .. 08,44 
Då hade jag duschat och tvättat håret 
frukosten var på g  .. tidningen hade jag läst lite ur
NU kryssade jag och åt min frukost
I går var jag till CH på en fika 
och  hon fick ett ägg av  mig nån gång när jag var där efter en resa vännen och jag gjorde
i våras nån gång  .. kan ta fram datumet men gör inte det nu
Alltså  ett ägg  .. det skulle man lägga i ett glas med vatten 
där skulle det ligga ett dygn ungefär .. så skulle det kläckas
Nåt  kinesiskt eller nåt sånt var det 
OCH nu när barnbarnet på snart 7 år varit där så 
skulle hon få se hur en kyckling kom ur ett ägg
Men nej ,, inget hände  .. så såg CH hur ägget hade liksom krackelerat
då var  barnbarnet redan hemma .. hon bor i  Stockholm 
Så då  petade hon lite på det
Kycklingen fick hjälp med att komma ur ägget 
TALA om SÖTNOS
Jag hade varit hundvakt dagen innan
Kissrunda blev det några .. hon blev  5 månader i onsdags
Spanar både på en måsunge och en tjej som plockar skräp
En liten knägris är det 
då trivs hon

Så go lite vovsing är det
Hasselnötter såg jag i en villaträdgård på min hemväg i regnet i går
Men vad är detta .. vet ej  .. men fint var det .. nån buske av nåt slag
Ruggigt .. men inget ösregn ..  väntade lite hos CH 
för skurar kom och gick
men till sist lugnade det ner sig .. 
NU
Måste jag gå sa jag och knallade iväg
Lite regn fick jag på mig
men var förberedd 
KOM HEM
undrar om dan tog slut .. ser ½-klart ut .. dom har flyttat om lite
Beror på att det blev ju POSTFACK för en månad sedan ungefär
En veckas arbete  är det .. dom två gråa kom till i går
det mörklila garnet tog slut  .. Hade virkat av det så länge det räckte
gör så ibland .. mest på skoj att se  .. hur mycket det blir av ett nystan
Man alla nystan är ju olika stora .. olika tjocka garner
ibland två trådar .. för att det inte ska bli för tunt
Allt är ju restgarner .. jag fått från olika håll 
en del eget jag haft  .. som nu blir till kattmöss
Det var ju besiktning   för en dryg vecka sedan
och där var det ett svart märke i taket i vardagsrummet
DATAKABLAR går det i dessa fyrkantiga rör
men det trodde inte platschefen  att dom skulle fixa
Hade ingen lust att se det mer  .. så jag torkade bort det och målade på det lilla som
inte gick bort
KAN SJÄLV ibland
 Men dom andra felen som inte är fixade  .. ska jag lämna klagomål på till KONTORET
Ja ja .. så är det DET måste gå rätt väg som han sa
Då får han en arbetsorder .. sedan fixar dom det
HEJ SVEJS för i dag
Fixat till så dom står bättre
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar