torsdag 11 juli 2019

2019-07-11 Torsdag

Hejsan  .. Utflykt i går
Ja  vi var till Katrineholm i går .. min syster bor där
I går var det kolonin vi besökte
Christina och jag .. så lilla Kajsa
Christina är en bekant  jag träffade för några år sedan av en tillfällighet
Både ja och nej  .. hon ville ge mig garner till mina kattmöss
det hade varit en artikel i en tidning då hette den succé  nu heter den  Se hit
Så blev det så att vi fortsatte  att träffas
Hon kände igen mig från tiden jag jobbade i Zoobutiken
NU ses vi då och då .. hon bor bara 10 minuter bort från mig
så åker vi och handlar ibland eller gör små utflykter
Jag träffade min syster och en systerdotter
Kajsa sin mamma Kickan
Christina är hundvakt ett par veckor då Kajsas matte  har semester 
Christinas dotter äger Kajsa 
DET är Kajsas matte
Undrar hur jag skrev nu .. jo det får duga
ibland skriver jag så jag knappt fattar själv
Att skriva så det blir rätt  kan vara knepigt ibland
NÄR man ska förklara nåt
JA ja ibland blir det  så att det ena gör det andra
Då till i går
Fint väder när vi for .. jag väntade en stund utanför
Så en massa sockerbitar såg vi .. på väldigt många åkrar
Så var vi framme .. hälsa hälsa och fara runt lite
Skuggor också .. jag kom med
Framme i kolonin .. nosa nosa och åter nosa och kolla runt
Kajsa den mörka och Kickan den vita .. 
hon är snart 5 år och Kajsa blev fem månader den 3 juli
Så vi pratade  och åt paj som Christina hade bakat
Toppengod
Fint väder .. jag sitter under ett litet partytält och kollar ut på grannens 
koloni och det fina vädret
Den var det fart på ibland .. benen snurrade
Squash 
Kickan kollar och Kajsa vilar lite
Vi kom ..  så kollar dom runt lite
Kajsa   .. vems ben .. så Kajsa 
Kollar bort mot andra kolonier  .. vi pratar
Så dags att Åka och säga hej då  ..  Och vad kollade Kajsa på
DEN sista bilden kom med 2 ggr 
En lite större bild på denna sötnos
Så dags att Åka
Kickan nosade på väskorna men det var inte nåt för mig sa hon 
eller tänkte kanske .. bra nu får jag ha matte för mig själv
Lite bus men inte mycket  var det .. Kajsa for runt lite men Kickan 
hon var bara där och kollade på det lilla yrvädret
Mitt ben sa Kickan 
Jag måste på toa innan vi for iväg .. Mulltoa med typ spån
NÅT liknade hade jag under renoveringen här hemma
SÅ lite från i dag + några fåglar
En skata
En Kaja  just innan den flög
Så har jag virkat lite
Ena blomlådan
Blåser skräp utanför
Så kom sopmaskinen
Avslutar med dagens petunia
HEJ DÅ 
Blev förtjust i Gittans trappdekoration
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar