torsdag 23 januari 2020

2010-01-23 Torsdag

HEJSAN 
KAN man kalla det för cirkus här hemma 
NJA  .. men näst intill 
Måndags .. till tandläkaren  med stul 
gick därifrån .. Det bekymret håller jag för mig själv .. strul blev det
Fick en fin bild inifrån toan
På vägen till tandläkaren tog jag kort på lite olika hus där i närheten
1 gamla bryggeriet .. 2 IOGT-huset  .. 3 Kommer inte på vad det heter
ligger där vid ån 
SÅ Nyköpings hus från baksidan kan jag väl kalla det för

Bron där

Nyköpings hus från å-sidan

Kaveldun 

Fina krukor där utmed ån .. Nyköpings hus är där på andra sidan ån

Mitt emot där NK-Villan  som varit kulturhus sedan början av 1900-talet
Nu utställningar och kafé
Så efter fadäsen vid tandläkaren gick jag åter mot innerstan en bit 
och ringde två samtal .. så in på ICA och köpte två buketter tulpaner
Så först hälsade jag på min fd granne som jag bodde dörr i dörr med  .. 
men som flyttade tvärs över gården  lite innan jag flyttade till Ortvägen
DÄR pratade vi en stund  .. 
sedan bort till gamla fängelset där mina vänner KARIN o LASSE bor
Där blev det kaffe ..  en timme drygt där
Innan jag tog Å-SIDAN HEM .. lite fel för jag gick utmed
Kullen som är där Kråkberget heter det .. 
och kom ut på gatan som jag kommer upp på vid ån 
längre fram om jag går där .. men efter allt regn så är det
lite lerigt att gå där .. så därför gick jag  STENBROVÄGEN
Föst fick jag vänta medans tåget for förbi 
men den bilden .. blev inte bra .. hann inte ändra zoomen
Lite längre fram utmed bilvägen så var det hängen där på en buske
OJ redan 

Så framme vid  Gruvvägen  och gick den till lite över mitten
DÄR bor KAJSA .. när hon är där och matte jobbar
SÅ vi kelade och jag pratade med Christina OCH lilla knägrisen kikade på mig
Så gick jag hem .. sov en stund och åt lite mat senare
Måndag  kväll 
Tisdag fixade mat och CH och Kajsa kom hit på fika
det var den dagen
SÅ  kom ONSDAG
FY ATTAN

08,54  .. då hade några  killar väckt mig en kvart innan
MEN vad nu då
IN i grovköket och gör en massa saker .. ska såga bort rören
NÅT med värmen .. Messade basen .. för dessa killar kunde inte svenska
JAG var tvärsur .. varför får man inte veta något
Lappen hade kommit upp på kvällen på dörren
SÅ den hade inte jag sett .. och inte andra grannar heller 
NÅT med värmen och rören .. samma fel som var i rummet .. före jul
PUH puh puh .. nej inte detta borrande eller hackande .. nu igen 

PÅ fm lite senare kom en kille och skulle borra .. ja ha
Bara att sitta och hålla för öronen ..
MEN vad nu då .. hör ett svagt ljud 
det tar bara tio minuter .. men OJ 
Sedan kom nästa kille efter lunchen

Riggar upp  med  detta och en gul maskin och kopplar till vatten
NEJ fy tänker jag
KAN inte visa när han borrar .. ljudet .. inte värre än min  elvisp
OCH det tog 10 minuter att borra två hål 
Golvet

Taket

I dag torsdag kom den trevliga killen och fixade åter rören 
OCH torkade rent .. nu kunde jag se ner till grannen
Så grejade han i taket

Fint men kyligt väder i dag .. 3 minus
Så var rören på plats .. Jag kokade ägg och fixade i köket
Killen ska komma åter senare i dag torsdag .. så resten på måndag 
skarvar mm 
MEN värmen ska komma på  senare i dag
DET var lite kyligt i natt

Virkade lite onsdag kväll .. 
försöker  ta reda på små udda nystan som bara är några varv eller  
inte räcker till en hel mus ..  ibland blir det öron eller svans
Kollade ut  i morse .. stod en kille där och pillade med sin mobil 
Sedan for han iväg .. snygg cykel 

OCH i dag var det många bilar på innergården
Dörrfirman är där och en massa andra 

Avslutar  med en tulpanbuketten som jag visat varje dag 
i händelser på FB och även Instagram 
Den blev ju vissen till sist
HA DET SÅ BRA
MIN VÄN är till ESKILSTUNA i dag
 hans blodvärde var lite för dåliga så det var  bättre  med hjälpen där
Så han skulle vara kvar en eller två nätter
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar