söndag 19 januari 2020

2020-01-19 Söndag

HEJ alla vänner  .. 😊
JA då blev det en vecka igen
 Skulle skriva häromdagen .. men då var det datastopp hela dagen
COM HEM som hade nåt storfel
Dagen innan trött efter storhandlat
Dagen efter  då blev det en tur till KATRINEHOLM och min syster
Fredags   ...    Kollade 
Denna sötnos och hennes mamma och syskon
Mamman heter Kickan 
Valparna .. ja vad heter dom .. 
JA deras namn  kommer jag inte på nu .. och det spelar inte så stor roll
FÖR dom är sålda i Katrineholm nån stans
Här är KAJSA .. som jag träffar ibland .. en bekant här utanför stan äger henne
OCH hennes Matte är dotter till min kompis Christina
KOM på  .. ska väl säga att KAJSA är storasyster till valparna
Kickan är mamma till Kajsa också 
Att fota svarta hundar är väldigt svårt
I DAG .. söndag nu .. kör jag bakvänt med dagarna
Så måndagen kommer sist 
Fint väder är det i dag SÖNDAG 19/1  nu 10,40 .. 0,6 grader var det tidigare
NU skiner solen på termometern  .. 0,7 + nu
LÖRDAG 18/1  balkongbesök
Lite virka blev det för övrigt bara slöade
FREDAG 18/1
Solen var framme en stund på hemvägen från Katrineholm
och detta såg jag straxt efter på himlen på innergården
PÅ vägen dit köpte vi en tulpanbukett till min syster 
och då hade dom ägg där också som jag köpte
INGVALDSTORP trädgården där
SÅ fin bukett fick hon 
TORSDAG 16/1 
Jobbarna  kör på för fullt med renoveringen
Folk kastar och dom också
Så då kommer dom och byter container
OCH virkar gör jag 
Då var det konstiga moln en stund
ONSDAG 15/1 
 
Denna fina bukett fick jag i går av CH när vi varit till ICA
och då i ONSDAGS var det TULPANENS DAG
TISDAG 14/1
ÄNTLIGEN fick jag duschen fixad
Fått bort stoppet mitt på .. så nu kan jag reglera det som jag vill
OCH så lätt det var att duscha när jag slapp att hålla i handtaget
VI hade varit och handlat CH och jag kom hem en hel del
Tvättmedel  och där är buketten jag fick Kaffe och lite annat som är ett måste
Dagens lunchs ..  NU fanns det både ägg och tomater hemma
MÅNDAG 13/1 
 Det kommer flygplan och far förbi på himlen då och då
OCH ibland är det en ljus himmel 
men inte har det varit många ljusa timmar senaste veckorna
JA ha .. det blev en  bakvänd  vecka denna gång 
Men denna vecka har varit lite knasig så varför inte
HA DET SÅ BRA .. sol i dag .. få se hur länge
JA hej då för i dag
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar