onsdag 8 januari 2020

2020-01-08 onsdag

Hejsan .. nu har jag varit dålig på att skriva
Det har varit en massa helger
och  vädret har varit dåligt .. då mår jag också dåligt
Så En bekant som har fått CANCER
det satte stopp för allt i hjärnkontoret på mig
SÅ kan väl säga att jag går på sparlåga nu
Första behandlingen börjar nån dag snart 
💗💙💚💛💜💛💚💙💜💗
Men tar väl lite från början av veckan
DEN finaste julgranen jag sett på länge
I söndags tog vi en tur dit Christina och jag
På Barbros café  .. utanför Nyköping nästa borta mot Katrineholm
MEN värt att åka dessa milen för fika
Grannen Ingvaldstorp .. ha de stängt .. så det blev inga blommor
MEN det var fikat vi var ute efter
Och jag hade inte hunnit äta lunch  
Så jag tog en macka också
Toppengott allting

Så kom vi hem lite innan det blev mörk
och innan snön kom vid 16-tiden
MEN den försvann nästan lika fort som den kom
Inte mycket kvar på morgonen
I tisdags satte jobbarna igång med sista portarna av renoveringen
4 kvar  vad jag  kan förstå 
OCH containern som var överfull efter helgerna där folk  har kastat
DOM byttes ut och en flyttades
 OCH med regn och snöande så var det vatten i massor också
För oj vad det rann när han skulle dra upp på bilen
Jag har städat ut min jul utom det på balkongen
NU saknar jag snön  
finare med snö när  det är kvar där
Där är nästan
alla sakerna  .. papperna som är där
Där ska slingorna lindas upp sedan

DEN är kvar i fönstret lite till 
Eller tills batterierna tar slut
Där bytte jag så nu är kissen framme 
KOM på .. måste ju göra en påsk-tupp dit också
Kanske
Jag virkar och lägger upp lager
PÅSKEN kommer ju i mitten av april
Så skönt att slippa stressa .. tar lite varje kväll
BRA som avkoppling också

Lite ljust blir det småstunder .. men blåser på tok för mycket
Och den blommar
Avslutar dagen med månen som var framme en stund i lördagskväll
HEJ SVEJS go vänner 
VAR RÄDDA OM VARANDRA
🧡💛💚💙❤🧡💛❤💚💙🧡💛❤💚💙🧡💛💚💙❤🧡💛💙💚❤🧡💛
HEJ då för i dag .. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar