lördag 24 oktober 2020

2020-10-24 Lördag

 HEJSAN  .....  DAGEN EFTER

Hur ska man tolka det .. som det är 

för jag blir ju lite dagen efter på mitt vis

MEN trevligt dagen efter är det denna gången 

Att fylla 75 år är stort men inte för mig  

MEN blev lite mer än jag tänkte mig

INTE här hemma .. men på FACEBOOK

 40 olika kommentarer .. med eller utan bilder

DAGEN började med detta .. HYLLRAS på natten .. först på 
kvällen ramlade en bok .. sedan en till .. allt efter mitt sänggående
så ett tredje fall av nåt slag .. då gick jag inte upp .. 
½-2  på natten .. hade inte somnat för alla spökena
DÅ ..  ja då brakar allt ner .. vad händer ..
VARFÖR .. ja ja ..  hyllan satt lite fast bakom mikron där den hamnat
1½ år sedan den skruvades upp efter renoveringen ..
INNAN satt den i 6 år .. Så letade fram  på morgonen
skruvar .. lite längre och nya pluggar .. en aning grövre
SÅ efter frukosten .. skruvade jag  upp  hyllan
Böckerna låg på bordet  Så upp med dom och nu var allt ok
Men sovit dåligt hade jag gjort .. INTE alls roligt att börja dagen så
Bordet är dukat  .. två bilder  ..  En liten också
Där är mina misslyckade kakor .. För att jag tolkade receptet fel 
DET sa Christina när efter att hon läst receptet en gång till och vi pratat lite om det
Så göra om nån annan gång .. nej jag avstår  från det
TVÅ olika mintchoklad i samma .. det avstår jag ifrån 
MEN goda är dom som dom är
Tårtan BJÖD ICA på  .. den är toppengod .. denna eller en
prinsesstårta  fick man välja på ..
Kakorna som jag bakade  dom runda .. dom är så där lagom sega o goda med 
CHOKLADKNAPPAR i  .. både vita och bruna .. Så ICA-BULLAR
recepten är ur Hemmets Journal nr 43 
Chocolate chips cookies heter dom kakorna .. lite mindre än receptet 
Dom andra  är mintkakor ..
Ja ja för övrigt blev det en toppenstund runt kaffebordet
Här är alla buketter via FACEBOOK och KATTSAJTEN
+ alla  andra hälsningar 
Så kom en bild senare .. men den fick ju ändå inte rum i detta kollage
EN fin syren 
FRÅN GRANNEN
Från CHRISTINA .. bäddsetet hade jag fått lite i förtid .. så därför hade
jag hunnit tvätta det och bädda rent till födelsedagen 
och så var KAJSA med

KAJSA får  sitt fikagodis .. ett ben .. 
Så blev det dags att gå hem 
ARBETARNA kommer närmare häråt  ..
Stora plattor som hissas ner  från väggarna .. 
MEN måste vara jobbigt att jobba i detta regnande som varit ..
JA ja det var det 
KALAS  i liten skala .. ville inte ha nåt stort då kroppen inte orkar
och bjuda ut .. kostar för mycket .. 
JAG är och blev TOPPEN NÖJD som det blev
Så som jag ville
DAGENS tråkväder .. inte regn nu  men har nog regnat en del i natt
UTANFÖR köksfönstret blir det mindre löv på trädet 
Utanför balkongen är det höst 
Så har det blivit lite nya kattmöss igen 
Fortfarande lite udda garner som jag rensar upp .. så då blir det
lite konstiga färger ibland .. men gör inte några jag själv inte gillar
HA NU EN BRA LÖRDAG och ett  slut på helgen
OCH TÄNK PÅ ATT 
ÄNDRA alla KLOCKOR i kväll eller i morgon
TACK för i dag och HOPPAS det är sista klockändringen
HA DET GO VÄNNER
HEJ SVEJS
HEJ DÅ för i dag .. vi ses en annan dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar