söndag 25 oktober 2020

2020-10-25 SÖNDAG

 HEJSAN .. ny tid  

NI har väl inte glömt att ändra era KLOCKOR 

JA ja .. HOPPAS det är sista gången .. men CORONAN ställer visst till det 
Vad nu den har med den tiden att göra
Födelsedagen blev bra ..
I går var jag trött  .. men så är det ju alltid  .. DAGEN EFTER 
JA dagen efter att jag gjort mer än vanligt
NU var det ju en lugn dag  .. med tre personer och en hund
Så det var som en vanlig fika .. som vi gör ibland
JAG ville ju ha det så
Men så kom solen fram en stund och jag tog en promenad
Men den lurades lite .. men bara lite .. men det blåste lite
Då sken solen .. står på trappen och ska gå .. vilket håll 
OCH mera moln än när jag gick

JA ha .. skulle ändra nu  det blev lite knasigt ..

Tar vägen över parkeringen  och får ett bra kort .. UTAN en bil i vägen
Gillar detta träd .. ser det så här utifrån 
OCH ser det  från köksfönstret också 
Stenhögen på parkering som nu är lövad
Kvart över 1 är jag på väg ..  Badet är där borta där det går två  personer
Ska gå det som jag kallar BADETRUNDAN  och där är badet
OCH bakom  ryggen
Förskole bygget   som ska vara klart nån gång nästa år
Lekpark blir det där också
Men vad detta ska vara .. det är en fråga .. inpackat just där och nu
HAR gått förbi det jag kallar mina björkar ..   och är nu i svängen
Så jag ser min vilobänk .. där borta i nästa sväng
NU är det höstfärger så det står härliga till 
Vilade inte  då .. för någon .. blir lite sur .. låtit en hund dansat hambo på sitsen
FÖR  fy attan .. så grusigt och spår efter tassar .. SKÄMS denna  hundägare som låtit 
hunden vara där utan att torka rent .. JAG hade en liten engångsnäsduk 
RÄCKTE inte långt .. blä .. men skulle inte vila ändå då 
GÅTT förbi badet och  svängt  och är ute  utmed stora vägen 
Så fina färger där
Badets parering syns där lite .. och Stockholmsvägen syns där borta
Framme i rondellen snart .. OK-macken till höger .. badet till vänster
Jag ska gå  rakt genom rondellen  utmed den skogskullen som är där
 Man ser några bilar där  .. gå en liten bit och svänga höger
Först tar jag kort på denna brunn och nyponbusken .. som är där i kanten
på den stora gräsmattan som är där
13,35  .. ska svänga sista svängen hemåt men får se Sixten och hans matte
Men på avstånd undrade jag vad det var som var där
MEN så närmar jag mig .. lilla Sixten har fått ny frisyr
Viste nästan det för sist vi sågs var han ganska så tovig
OCH matte som är 80 +  har svårt att  fixa det själv 
Men så go han är
JA ha ..vad ser han där .. någon på nån balkong kanske
Nej det var ingen där  .. matte och jag pratar lite innan jag går hemåt
Så fina  ölandstok som blommar där nu
Går genom min lilla skog och min gräsmatta
VARFÖR lämna så fin hatt ute .. en barnhatt så fin
SÅG kissen där i buskarna också .. brukar se henne där ibland
FIN kisse det också .. men skygg för mig 
Så lite svampar där innan jag hår in
 GÅR upp för trappen genom  hallen ut på framsidan
JA ha .. nu har visst Google  fått fnatt 
KOMMER inte längre med mina bilder
MÅSTE uppgradera
LAGRINGSUTRYMMET är slut 
VAD har hänt 
Lagt in flera bilder förut  

S J U K T  
 eller vad är det som är fel 
FÅR undersöka det senare
Så jag säger hej svejs  för nu 
Efter  36 minuters promenad   var jag hemma .. skulle avsluta med
MITT träd   från framsidan en gång till  nu med många moln bakom det
HA DET GO VÄNNER 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar