måndag 9 oktober 2017

2017-10-09 .. Alla dagar ..

.. är inte bra
Så därför blir det glapp i skrivandet
MEN jag lever och gör mina dagliga sysslor
MEN med fibromyalgi och detta trista väder .. då hänger inte kroppen med
Efter lite övervägande  .. trots vädret så tog jag bussen ner mot stan
Detta fina var utanför huset  där jag svängde av mot busskuren
Väntar
DET var detta jag ville lyssna på
OM fibromyalgi
Väntade en stund innan det började
Så sa tjejen från Reumatikerförbundet några ord och hälsade
Karin Jensen välkommen
Smärtan kan bero på många olika saker
en del tål mer andra mindre
JAG  fotade efter att tjejen tryckt fram  bilder så skärmen var full 
HON lade till en bild då och då efter att hon pratat
JA varför studera hjärnan  om man har ont
JO det kommer i grunden därifrån för signalerna omvandlas i kroppen
 Många olika orsaker och tester finns det
Maskiner av olika slag som hjälp för olika tester
Fibromyalgi finns i hela världen
Smärtan  på upp eller nedgående
Forskningen går framåt
Smärta och depression .. nej det hör inte ihop
MEN visst kan vissa bli deprimerade för dom tycker inte dom får den hjälp
dom känner att dom skulle behöva
Bra föreläsning
Paus blev det nu
Ut i foajen
VI var så många så vi fick välja  ..  frukt eller små juice påsar 
Jag räknade lite men var svårt .. en stolpe ivägen
MEN minst 50 personer var det som var där
Stolarna ok .. lyse på väggarna var fint
EN sak fick vi veta .. vi är inte galna .. värken den finns där och stelheten
Sista timmen var det frågestund 
Så blev det dags att gå hem .. tog bussen hem .. duggade lite när vi kom ut från
CULTURUM där vi var
Biblioteket ligger där också 
Koll åt andra hållet 

Bakom ryggen när jag väntade på bussen  .. det fina klocktornet mitt i stan
Jag var hemma vid 5-tiden  klockan 6 tändes min slinga
REGNVÅTT var allt .. för oj vad det regnade då
Så lite tur hade jag med vädret
 I går gjorde jag mina små pajer  och när ugnen var på
DET blev en avlång sockerkaka
NU börjar en trist tid 
BÅDE OCH .. gillar vintern när det är snö och sol och lite lagom kyla
NU måste jag ta på mig så jag håller mig varm om jag går ut
I dag måndag .. regn o rusk 
HÅLLER mig inne i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar