onsdag 25 oktober 2017

2017-10-25 Stockholm och Evita

SEGT har det varit några dagar
I dag regnets fel 
Regnet har öst mer eller mindre hela dagen .. just nu är det mera 
klockan är  snart 2 denna onsdag 
OCH så har det regnat nästan hela natten och slog på sovrumsfönstret
SÅ JUST NU ÄR JAG OSAMS MED VÄDERGUDARNA
MEN i söndags var det ju resa till STOCKHOLM
EVITA med Malena ERNMAN
Så bra så var det
10,22 på väg mot Stockholm
 vädret var bra .. vi åkte hemifrån klockan 09,25
Bussen gick 09,45 
10,23 på väg 
10,24  .. vi ska hämta folk både i Vagnhärad och Trosa 
11,20 .. framme i Stockholm
Kocken kom ut och talade om vad det skulle bli för mat
Förrätten  Toast Skagen på grovt bröd .. gott
Fläskfilégryta med skinksås .. också gott
efterrätten .. äppelkaka  med smaksatt grädde med vanilj 
      DEN glömde jag fota ..  
Så blev det en promenad  utanför innan bussen for vidare
mot GÖTA LEJON
Promenad en kort stund
14,20  framme .. oj oj vilken foajé 
Massor av folk .. salongerna tog 1120 personer .. fanns  balkonger
tror salen där vi satt tog runt 800 personer
Vi for genom tunnlar innan vi var framme .. litet stopp
Höga hus fanns det
Det blev liksom lite fel ordning  på bilderna
14,13 .. nu är vi utanför Göta Lejon 
14,27  Massa folk innan det blev insläpp
14,42  Inne i salongen  .. folk håller på att hitta sina platser
En bild i taket .. bakom där jag satt
15,02 nu är det på g .. spelarna har intagit sina platser
15,14  Malena .. och en av dom manliga sångarna
15,38  den blev en lite sväng om där
Malena hade varit och bytt om .. det blev väl 5 ombyten tror jag
16,06 där blev det fina ljusstrålar  .. så mäktigt när dom drog på lite extra 
16,10 Så mäktigt med hennes sånger
16,38 
16,39 Nu börjar dom avtackas
16,39 Blommor fick dom 
16,40  .. nu var det slut
sångare och Malena  .. alla var så bra
allt trevligt har ju ett slut
Tiden då jag satte mig i bussen för hemfärden
16,57  på väg ut ur Stockholm Trafiken flöt på bra
17,10 Kvällshimlen var så fin 
17,16 .. det flyter på .. mycket trafik in mot stan
18,44  nu var jag och några till på hemmaplan .. nu ska vi ta sista biten med bil
DÅ startade jag upp datorn när jag kommit hem
VILKEN toppendag
14,01 .. på väg in  i storstaden Stockholm 
14,08  ..  Jan lotsade oss fram utan bekymmer
12,43  .. Nyss ätit maten  .. nu ska vi lufta kroppen lite innan vi far mot Göta Lejon
GOD tid hade vi på oss .. men kan aldrig veta hur trafiken är .. två gånger kom dom inte fram i tid till sina föreställningar  .. inte roligt att boka om 35-40 personer
Men i söndags flöt det på väldigt bra med lite egen tid att kolla in lite
12,39 .. personalen har en pratstund med Jan och Lisbeth  
EN bostadsförening som fixade detta .. så bra så
MEN tappade namnet   
INTE alls fel att fira sin 72-årsdag  med en Stockholmsresa
Vännen kunde inte med Bästa CH kunde följa med .. så bra det blev
OCH  i måndags kom hon på en fika här hemma med lite presenter
ANNARS hade jag vilodag då
Visste att det skulle bli en delvis lite  jobbig dag  dagen innan med bussresa och konserten
MEN så bra allt var
MEN med FIBROMYALGI då mår inte kroppen så bra en dag efter en lite extra dag 
dagen innan
Många fina bilder fick jag på FB i måndags  .. då det var min födelsedag som jag firade dagen innan .. få se när barnen kommer hit
JAG SA att det inte behövdes.. men dom villa .. men men
får se hur det blir
NU har det varit två trista   I dag regn regn och mera regn och regn i natt
Också en bild från FB
Även denna kom som grattishälsning 
Fina  Wilma från en tjej som jobbat på Katthemmet
dit jag sänder en stor del av mina kattmöss
Den kom från en Systerdotter
MEN NU säger jag hej för i dag
HA det så bra där ni är
här är det regn i dag men mår ändå bättre än jag trott
MEN klart degat i tre dagar  efter en toppentrevlig STOCKHOLMSDAG i söndags
HeJ SVeJS










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar