måndag 16 oktober 2017

2017-10-16 Promenad

.. Ja det blev det ..
Vädret visade sig  bli bra så jag traskade iväg vi 14-tiden
Startade min gåapp inne innan jag gick ut .. står utanför en stund och funderar
Vilket håll jag skulle gå åt 
14,10 Går åt vänster i dag .. är utanför porten .. skuggorna var fina då
14,11 .. uppe på kullen som är där borta vid  vändplanen
Ser en fin stubbe
14,13 .. skogen där är fin .. går ner till gångvägen
14,17 .. har gått förbi inre snackbänken .. tomt där
en häck där med vita ölandstok som blommar fint än
14,23 .. bussen stannar där .. har messat till CH  om hon är hemma .. men inget svar
SÅ då går jag upp i skogen där  till höger
VET eller visste att det finns några gamla gruvhål där
Staket runt om dom finns det
14,27 zoomar in .. flera pulkor är nedkastade där + en massa annat skräp .. trist ..
14,29 det tredje gruvhålet ser inte så djupt ut .. massor av träd där
14,31 .. vilket håll ska jag gå .. höger
eller vänster  .. det blev höger för  åt vänster var ju villorna
14,34 uppe på en bergklack där .. ser villor .. eller taken syns där
DET gäller att se var jag sätter fötterna .. för det kan bli högt fall där
14,35   där är Brandkärrs skidbacke från detta håll
där nere på gatan brukar jag gå ibland .. och långt bort är köpcentret
Paul Jungs Hage
14,37 .. ska gå däråt
Kom därifrån
 14,39 .. kom fram där jag trodde att jag skulle
Gångvägen tvärs över från Brandkärr till Gruvvägen .. villaområdet 
14,39   villor syns och vattentornet där borta på höjden
Fint höstväder är det  .. 12-13 grader var det 
NU traskar jag Gruvvägen framåt mot hemmet   .. går åt vänster
14,42  utanför en villa .. KOMMER inte på vad dessa frukter heter
vet att man kan göra marmelad på dom 
14,59  hemma nu  .. Det blev en  bra promenad i dag
DÅ värmde jag min linssoppa efter en kort vilostund
Skönt ibland att ha färdig mat att bara värma
17,40   det börjar mörkna och himlen blir färgad
17,50  .. nu har mina lampor tänts  .. timer på dom  så lite
blommor som lyser upp lite av det gråtrista som är ibalnd
Ännu mer färg blev det
I dag Måndag kommer städtjejen på em
HA en bra MÅNDAG och ny vecka börjar nu
HEJ SVEJS go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar